آرزوهای «کیان ایرانی» بعد از ۵۷ سال فعالیت هنری/ حسرت بازی در خیلی از نقش ها بر دلم مانده



رضا رویگری ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
نام رضا رویگری که به میان می آید، در ذهن مخاطبان ،کاراکترهای ماندگار و گاه البته منفی و خاکستری اش نقش می بندد. او البته در نقش مثبت «کیان» در سریال «مختارنامه» نیز خوش درخشیده است. صدای پرشور او با ترانه «ایران ایران» هم از ماندگارترین آثار کارنامه این پیش کسوت است. 

رضا رویگری که به دلیل بیماری چند سال است گوشه نشین شده، پیشنهادهایش برای بازی کم شده است. چندی پیش، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی به دیدارش رفت و این موضوع بهانه گفت و گوی مان شد.

 

حال این روزهای تان چطور است؟

خدا را شکر. اگر هوا رو به گرمی برود، بهتر می‌شوم.

 

عیادت رئیس سازمان سینمایی چه نتیجه ای برای تان داشت؟

خیلی خوشحال شدم. دیگر از قول و وعده خسته شده ام، البته از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد و محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، برایم یک فیزیوتراپ می فرستند تا زودتر درمان شوم. دست شان درد نکند.

 

از بازی تان در سریال شبکه نمایش خانگی «جزیره» چه خبر؟

هنوز نه قرارداد بسته و نه جلوی دوربین رفته‌ام. مثل همیشه با من تماس گرفتند و نقش را پیشنهاد دادند. زمانی که پیشنهاد داده شد، هنوز فیلم نامه کامل نبود.

 

توزیع این سریال در شبکه نمایش خانگی به تازگی آغاز شده است، خبر دارید؟

نه. اگر این طور است لابد من در سریال نیستم و مرا خبر نکردند. اطلاعی ندارم.

 

شما ساخته های قبلی سیروس مقدم همچون «پایتخت» را دیده اید؟

بله، دیده ام. سریال را دوست داشتم. من در گذشته چند اثر همچون «شیخ مفید» را با مقدم کار کرده بودم و از او شناخت دارم.

 

به تازگی چه کاری انجام داده اید؟

برای بازی دعوت شدم اما نپذیرفتم چون سطح کیفی کارها خوب نبود و آن چه دلم می خواست، نبود.

 

مخاطبان شما را دوست دارند و می خواهند زودتر به روزهای اوج تان در بازیگری برگردید.

 

اگر ان شاء ا... خوب شوم، دوباره به آن روزها برمی گردم.

 

رضا رویگری ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

از دید خودتان، اوج بازی تان چه زمانی بود؟

بازی در سریال «مختارنامه» در نقش «کیان ایرانی». اثری را که مردم دوست دارند و دلی بازی کرده ام، دوست دارم. من برای کارم زحمت کشیدم و خدا کند مردم بپسندند.

 

داوود میرباقری کارگردان سخت گیری است. درست است؟

اگر سخت گیر نباشد، کارش به این خوبی درنمی‌آید. بازیگر را نمی توان رها کرد و باید کارگردان حواسش باشد. معتقدم میرباقری سخت گیر نیست، بلکه حساس است و کارش را درست انجام می دهد.

 

داوود میرباقری تاکنون برای «سلمان فارسی» از شما دعوت به کار نکرده است؟

خیر، هنوز خبری نیست. البته دو روز دعوتم کردند و سر لوکیشن رفتم و کار را دیدم، اما حرفی از بازی در سریال نشد. مطمئن هستم «سلمان فارسی» اثر خوبی از کار درمی آید و کار میرباقری بد نمی شود.

 

دوران کرونا را چگونه سپری کردید؟

به من که خیلی سخت گذشت، چون بیمار و خانه نشین و منتظر بودم کسی به دیدنم بیاید. البته از کسی توقعی ندارم زیرا همه مشکلات و گرفتاری های خود را دارند.

 

روزهای تان را چگونه سپری می کنید؟

تلویزیون تماشا می کنم و فیلم و سریال های خوب روز دنیا را می بینم، البته سریال های شبکه نمایش خانگی را دنبال نمی کنم. در عیادتی که نماینده‌ای از وزارت ارشاد و رئیس سازمان سینمایی از من داشتند، اشتراک فیلیمو را آوردند تا بتوانم فیلم ها را دنبال کنم و گاهی هم قدم می زنم تا بهبود پیدا کنم.

 

از زمان ورودتان تاکنون آیا به خواسته های خود  در بازیگری رسیده اید؟

خیر، هر چند از این که در دل مردم جای دارم و مرا دوست دارند، راضی هستم. هر کسی در زندگی‌اش هدف هایی دارد و مایل است در کارهای ماندگاری بازی کند و من هم در کارنامه‌ام اثر ماندگار زیاد دارم. درگذشته با محمدرضا آهنج سریال«ملکوت»را کار کردم که نقش ام را خیلی دوست دارم و خود آهنج هم نقش من را دوست داشت و تایید کرد.به تازگی آقای آهنج تماس گرفت و برای اثر جدیدش با من گفت و گو کرد و قرارداد   بستم.

 

در سریال «ملکوت» به خوبی نقش تان را ایفا کردید. با این توضیح خودتان کدام نقش تان را بیشتر دوست دارید؟

بازی ام را در فیلم «بوتیک» دوست دارم و از نظر تخصصی یکی از بازی های خوبم است. عده ای از طرفدارانم، قرار است روز سه شنبه (5 آبان) در پردیس سینمایی هروی به شکل خودجوش بزرگداشتی برایم بگیرند. البته زیاد موافق این چیزها نیستم، اما دوستان زحمت کشیدند و باید احترام می گذاشتم. ۵۷ سال است که در این حرفه کار کرده و سعی داشته ام نقش هایم را دلی بازی کنم تا مردم بپسندند.

 

حسرت بازی در نقشی بر دل تان مانده است؟

حسرت بازی در خیلی از نقش ها بر دلم مانده است. من «کلیدر» محمود دولت آبادی را خیلی دوست دارم و 10 جلدش را دو بار خوانده ام و دوست دارم چند کاراکترش را بازی کنم.

 

چرا نقش های کنونی مانند گذشته ماندگار نیستند؟

چند دلیل دارد؛ اگر با عشق و علاقه بازی کنی و انتخاب درستی داشته باشی، ماندگار می شوی. البته اگر بازیگران قصه خوبی دست شان بیاید، می توانند نقش ماندگاری داشته باشند اما فیلم‌نامه خوب ،کمتر نوشته می شود.

 

شما در بازی در نقش های منفی و خاکستری تبحر خاصی دارید و به شدت دیده می شوید. برای بازی در آن ها چه کار می کنید؟

دقیقاً همین طور است.‌ معتقدم هر انسان بدی، محاسنی هم دارد و برعکس. بعضی فیلم نامه نویس ها، بدی های یک شخصیت را نشان می‌دهند و برخی هم برعکس. معتقدم در فیلم نامه ها باید خصوصیات منفی و مثبت یک شخصیت نوشته و بازی شود. من در نقش های منفی و خاکستری ام، سعی کرده ام اندکی طنز به خصوصیات شخصیت اضافه کنم تا مخاطب لذت بیشتری ببرد.

 

از زمان ورودتان به این حرفه تاکنون چقدر تلاش کرده اید تا دیده شوید؟

۵۷ سال تلاش کردم تا دیده شوم. نقش های خوبی را انتخاب کردم، در آثار خوبی بازی و سعی کردم با عشق و تلاش در کنار استعدادی که خداوند به من داده است، نقش خوبی را خلق کنم.

 

بزرگ ترین آرزوی تان بعد از ۵ دهه فعالیت در این حرفه چیست؟

بزرگ ترین آرزویم سلامتی و برگشتن به روزهای گذشته است تا مثل سابق برای مردم بازی کنم.

 

خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------