شکست عجیب شاخ اینستا در گیشه سینما



حکم تجدید نظر ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
فیلم «حکم تجدید نظر» با وجود حواشی عجیب اکران مردمی، فروش ضعیفی دارد.

به گزارش خراسان: فیلم سینمایی «حکم تجدید نظر» که از 26 آبان در سینماها به نمایش درآمده، در روزهای اخیر حواشی زیادی داشته است. این فیلم به کارگردانی محمدامین کریم‌پور که از روز نخست صدور پروانه ساخت، با مخالفت‌هایی مواجه شد، در عین حال فروش مناسبی نداشته و واکنش‌های مثبتی نیز دریافت نکرده است.

 

اینفلوئنسری که فیلم ساز شد

محمدامین کریم‌پور کارگردان «حکم تجدید نظر» جوانی 27 ساله است که در سال‌های اخیر با انتشار ویدئوهای کمدی نازل در اینستاگرام مشهور شده و هم‌اکنون چهار میلیون و 700 هزار دنبال‌کننده دارد؛ دنبال‌کننده‌هایی که بر اساس برخی گزارش‌ها، درآمد ماهانه او را به بیش از یک میلیارد تومان رسانده‌اند.

 

او سال 97 در یک فیلم کمدی ویدئویی به نام «سرکوفت» بازی کرد که مورد توجه قرار نگرفت و در سال 99 تصمیم گرفت نخستین فیلم سینمایی خود را کارگردانی کند. سال گذشته صدور پروانه ساخت برای «حکم تجدید نظر»، در حالی که سوابق روشنی از کریم‌پور در کارگردانی فیلم‌های کوتاه در دست نیست، واکنش‌های زیادی را برانگیخت.

 

حضور چهره‌های مشهور

کریم‌پور در نخستین فیلم خود از حضور بازیگران خوبی بهره برده، از جمله همایون ارشادی، ژاله صامتی، شاهرخ فروتنیان، احسان امانی، گیتی قاسمی، زیبا کرمعلی و فرید سجادی حسینی. در این فیلم آرش عدل‌پرور (مشهور به آرش AP) از خوانندگان پاپ نیز حضور دارد که همراه با برادرش مسیح عدل‌پرور، یک گروه موسیقی دونفره دارد و در میان جوان‌ها بسیار محبوب است. فیلم نامه این اثر را رضا کریمی بر اساس طرحی از حسین سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون نوشته است.

 

حاشیه‌سازی مجازی برای خواننده‌ها

حاشیه مهم «حکم تجدید نظر» در روزهای اخیر، به اکران مردمی این فیلم در پردیس سینمایی کوروش بازمی‌گردد. بر اساس ویدئویی که در فضای مجازی وایرال شد، گفته شده بود هواداران مسیح و آرش عدل‌پرور، برای دیدن آن‌ها هجوم برده‌اند و یکی از هواداران هم مصدوم شده، اما پلیس مصدومیت اشخاص را در این مراسم تکذیب کرد و سرتیپی مدیر پردیس کوروش نیز ماجرا را به علت یک «حاشیه‌سازی در فضای مجازی» دانست که ثابت کند طرفداران این گروه، بیشتر از «ماکان‌بند» هستند! اگرچه اظهارات پلیس و مدیر پردیس به اندازه ویدئوی اولیه وایرال نشد و وایرال‌کنندگان شایعه اولیه، به مقصود خود رسیدند.

 

شکست مطلق در اکران

نکته مهم این که فیلم «حکم تجدید نظر» در نهایت با وجود همه این حواشی، مورد توجه قرار نگرفته است. این فیلم که نتوانست به سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر راه پیدا کند، علاوه بر آن که اغلب کامنت‌ها و توئیت‌ها درباره‌اش منفی است، در هفته اول اکران نیز 142 میلیون تومان فروخت. این آمار ضعیف برای فیلمی با حضور چند چهره مشهور سینما، طبعا در هفته‌های آینده و با حضور فیلم‌های تازه روی پرده، ضعیف‌تر هم خواهد شد و بعید است در نهایت به 500 میلیون تومان برسد. به نظر می‌رسد نخستین حضور محمدامین کریم‌پور که به عنوان یک «شاخ اینستاگرامی» شناخته می‌شود، در سینما با شکست مواجه شده و فیلمی که سرمایه‌گذارش خودش بوده، به اندازه هزینه تبلیغات مجازی‌اش نیز نخواهد فروخت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------