انتقاد تند خانواده گوچی از فیلم «خانه گوچی»



خانواده گوچی ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
خانواده گوچی به دلیل نشان دادن چهره‌ای بد از این خانواده در فیلم «خانه گوچی» ریدلی اسکات، نارضایتی خود را اعلام کردند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وارثان آلدو گوچی که از سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۸۶ رئیس خانه مد گوچی بودند، بیانیه‌ای صادر کرده‌اند و گفته‌اند که درباره آنچه به ادعای آنها تصویر نادرستشان در فیلم «خانه گوچی» (House of Gucci) ریدلی اسکات است، کمی ناامید هستند.

 

در بیانیه خانواده گوچی آمده است: تولیدکنندگان فیلم پیش از به تصویر کشیدن آلدو گوچی با بازی آل پاچینو – مدیر کمپانی به مدت ۳۰ سال – و دیگر اعضای خاندان گوچی به عنوان افرادی جنایت‌کار، نادان و بی‌تفاوت به دنیای پیرامونشان، به خود زحمت مشورت ندادند.

 

این بیانیه ادعا می‌کند که فیلم قصد بازنویسی تاریخ و رویداد‌های مرتبط با قتل «مائوریزیو گوچی» (با بازی آدام درایور) به دست «پاتریزیا رجیانی» (با بازی لیدی گاگا) را دارد و لحن و رفتار‌هایی را به شخصیت‌های اصلی نسبت می‌دهد که هرگز به آن‌ها تعلق ندارد. گوچی‌ها اضافه می‌کنند که فیلم در نهایت به‌شدت دردناک و توهینی است به میراثی که برند امروز بنا کرده است.

 

در بخشی دیگر از بیانیه که اولین بار توسط رسانه ANSA از نحوه نمایش شخصیت پاتریزیا انتقاد شده است: نه فقط در فیلم، بلکه در اظهارات بازیگرانش، به عنوان یک قربانی که در تلاش است در جامعه‌ای صنعتی با مردان متعصب خودش را نجات دهد.

 

خاندان گوچی تأکید می‌کند که در دهه ۱۹۸۰ چندین زن در سمت‌های مهم کمپانی فعالیت می‌کردند.

 

در پایان بیانیه آمده است: گوچی خانواده‌ای است که با احترام به کار اجدادش زندگی می‌کند و سزاوار نیست که خاطره‌شان برای اجرای نمایشی که واقعیت ندارد و عدالت را در قبال قهرمانانش رعایت نمی‌کند، مخدوش شود. خانواده گوچی این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که برای حفاظت از نام، تصویر و حیثیت خود و عزیزانشان اقدام کنند.

 

به گفته یک منبع داخلی، با وجود لحن بیانیه، در حال حاضر هیچ اقدام قانونی از سوی خانواده گوچی علیه شینگل اسکات فری اسکات و استودیوی یونیورسال، تهیه‌کنندگان این فیلم جنجالی انجام نشده است.

 

هفته گذشته ریدلی اسکات، کارگردان این فیلم به انتقاد پاتریزیا رجیانی از فیلم «خانه گوچی» و مطرح کردن این اتهام که فیلم سعی می‌کند هویت خانواده را به سرقت ببرد تا درآمد نظام هالیوود را افزایش دهد، واکنش نشان داد وبه بی‌بی‌سی گفت: به این ادعا اهمیتی نمی‌دهم. باید به یاد داشته باشید که یکی از اعضای خاندان گوچی به قتل رسیده و یکی دیگر به دلیل فرار مالیاتی به زندان افتاده، بنابراین نمی‌توانید با من در مورد سودجویی حرف بزنید. به محض اینکه چنین کار‌هایی انجام دهید به بخشی از حوزه مسائل عمومی تبدیل شده‌اید.

 

تام فورد، طراح مشهور مد نیز با انتشار مقاله‌ای در رسانه ایر میل از بازی جرد لتو و آل پاچینو در فیلم انتقاد کرد، اما در عوض از بازی لیدی گاگا، سلما هایک، جرمی آیرونز و آدام درایور ستایش کرد: گاهی وقتی آل پاچینو در نقش آلدو گوچی و جرد لتو در نقش پسرش پائولو گوچی مقابل دوربین می‌آیند، تردید می‌کنم که آیا در حال دیدن نسخه [پارودی]داستان در اس‌ان‌ال (Saturday Night Live) هستم یا نه.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------