انتقاد از پایان عجیب سریال جدید کارگردان «پایتخت»



سریال جزیره ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
سریال نمایش خانگی کارگردان خوش‌سابقه تلویزیون، در قسمت آخر پایان ضعیف و رهاشده‌ای داشت

سریال «جزیره» اثر سیروس مقدم دیروز در قسمت 14 به پایان رسید و پایان ناگهانی آن، واکنش منفی مخاطبان این مجموعه را به دنبال داشت.

 

قصه سریال در حالی به آخر رسید که ماجراهای جدیدی آغاز شده بود و سرانجام هیچ کدام از اتفاقات مشخص نشد. بدتر این که طبق پیگیری ما، قرار نیست فصل دوم این مجموعه ساخته شود و قصه «جزیره» در همین نقطه، ناتمام مانده است.

 

فصل دومی در کار نیست

در قسمت‌های اخیر دیدیم که اختلاف بر سر پول و قدرت، خانواده «شاهنگ» را در معرض فروپاشی قرار داد و دشمنی اعضای گروه «شاهنگ» با یکدیگر به اوج رسید. «صحرا صراف» نیز برای تلافی کاری که «ارشد» و خانواده او در حقش کردند، برنامه‌هایی داشت. او همچنین با خواندن نوشته‌های پدرش، به سرنخ‌هایی درباره مرگ مشکوکش رسید. در حالی که قصه تازه به اوج رسیده و گره‌های جدیدی در داستان ایجاد شده بود، قسمت 14 به عنوان قسمت پایانی فصل اول «جزیره» اعلام شد و این در حالی است که مشخص شده فصل دومی در کار نخواهد بود.

 

شکست پروژه کارگردان خوش‌سابقه

سیروس مقدم کارگردان «جزیره»، تا به حال سریال‌های پرمخاطبی چون «پایتخت» برای تلویزیون ساخته و آثارش معمولا مورد توجه بوده‌اند. منوچهر محمدی تهیه‌کننده سریال نیز جزو تهیه‌کنندگان باسابقه‌ سینماست. «جزیره» در گروه بازیگران نیز از چهره‌های شناخته‌شده زیادی مانند اکبر زنجانپور، محمدرضا فروتن، هنگامه قاضیانی و میترا حجار استفاده کرده بود. با وجود این در شروع سریال مشخص شد که نمی‌توان چندان به موفقیت آن امیدوار بود. «جزیره» در ادامه هم ناامیدکننده پیش رفت و در انتها نیز به پایانی رها شده و ناتمام ختم شد. بیشتر بازیگران سریال نیز یکی از ضعیف‌ترین بازی‌هایشان را به نمایش گذاشتند. پس از سریال «خواب‌زده» که انتشار ناقص آن باعث شد نیمه‌تمام بماند، حالا دومین شکست متوالی مقدم در نمایش خانگی با «جزیره» رقم خورده است. گاف عجیب چند هفته قبل در تدوین سریال نیز که وایرال شد، نشان از تولید باعجله و بدون حساسیت و وسواس این مجموعه داشت.

 

غیبت سوال‌برانگیز محمدرضا فروتن

شخصیت «شاهد شاهنگ» با بازی محمدرضا فروتن یکی از شخصیت‌های اصلی سریال «جزیره» بود. این شخصیت تا قسمت هشتم در قصه حضور داشت و پس از آن به دلیل مخفی‌کاری‌هایش و به خطر انداختن منافع و موقعیت «ارشد»، به نیویورک فرستاده شد تا از گروه «شاهنگ» دور بماند و تنبیه شود، به این ترتیب فروتن در شش قسمت پایانی سریال حضور نداشت. غیبت این بازیگر در نقش یکی از شخصیت‌های مهم سریال، اتفاق عجیبی بود که شائبه جدایی او  را از مجموعه به وجود آورد. در هفته‌های اخیر نیز استوری کنایه‌آمیز شادی مختاری بازیگر نقش «صحرا» و اظهارنظر او درباره این که بازیگر نقش «ارشد» را نمی‌شناخته، حاشیه‌هایی را در فضای مجازی به وجود آورد. به نظر می‌رسد فضای حاکم بر تولید این سریال پرستاره نیز چندان عادی نبوده است.

 

خراسان 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------