۱۰ فیلم برتر و جذاب سینما درباره جاسوسان زن



در حالی که فیلم‌های اکشنی مانند James Bond که بر شخصیت‌های مرد تمرکز دارند، کلیشه غالب در ژانر جاسوسی هستند، برخی از بهترین فیلم‌های جاسوسی که تاکنون ساخته شده‌اند شخصیت اصلی‌شان یک زن جاسوس است. شوربختانه فیلم‌های جاسوسی با تمرکز بر شخصیت‌های زن گاهی اوقات نادیده گرفته می‌شوند، علیرغم اینکه به همان اندازه فیلم‌های مردمحور جاسوسی دارای سکانس‌های اکشن و پرتنش هستند. از بخت خوش کسانی که به تماشای فیلم‌های اکشن در مورد جاسوس‌های زن علاقه دارند، در سال‌های اخیر فیلم‌های بسیار خوبی در این ژانر با تمرکز بر شخصیت‌های جاسوس زن ساخته شده است. 
 سینما ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

به گزارش همشهری؛ در حالی که فیلم‌های اکشنی مانند James Bond که بر شخصیت‌های مرد تمرکز دارند، کلیشه غالب در ژانر جاسوسی هستند، برخی از بهترین فیلم‌های جاسوسی که تاکنون ساخته شده‌اند شخصیت اصلی‌شان یک زن جاسوس است.

 

شوربختانه فیلم‌های جاسوسی با تمرکز بر شخصیت‌های زن گاهی اوقات نادیده گرفته می‌شوند، علیرغم اینکه به همان اندازه فیلم‌های مردمحور جاسوسی دارای سکانس‌های اکشن و پرتنش هستند. از بخت خوش کسانی که به تماشای فیلم‌های اکشن در مورد جاسوس‌های زن علاقه دارند، در سال‌های اخیر فیلم‌های بسیار خوبی در این ژانر با تمرکز بر شخصیت‌های جاسوس زن ساخته شده است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ فیلم جاسوسی برتر تاریخ سینما با شخصیت‌های اصلی زن در نقش جاسوس آشنا کنیم که هر کسی با سلیقه اکشن و جاسوسی را راضی خواهند کرد.

 

۱- Zero Dark Thirty (۲۰۱۲)

به کارگردانی یکی از بهترین کارگردانان ژانر اکشن، کاترین بیگلو، فیلم Zero Dark Thirty یک تریلر سیاسی تاریک و واقع‌گرایانه بر اساس داستان واقعی شکار اسامه بن لادن است. به جای یک شخصیت جاسوس خیالی و جعلی، جسیکا چستین نقش یک تحلیل گر اطلاعاتی سازمان سیا با اسم رمز مایا را روایت می‌کند که بسیار واقعی جلوه می‌کند. در کانون تحقیقات در مورد محل اختفای بن لادن، مایا با دنیایی خطرناک و پرآشوب از جاسوسی مدرن، از جمله رفتارهای غیراخلاقی و بدون اصول سازمان متبوعش روبه‌رو می‌شود. به عنوان فیلمی که حاوی یکی از ترسناک‌ترین و ناخوشایندترین سکانس‌های شکنجه در تاریخ سینماست، Zero Dark Thirty نقدهای مثبتی را در سراسر جهان به خاطر تصویرسازی ترسناکش از یک عملیات اطلاعاتی واقعی دریافت کرد.

 

 سینما ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۲- Red Sparrow (۲۰۱۸)

فیلم Red Sparrow که بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده، جنیفر لارنس را در نقش یک بالرین دارد که به «گنجشک» بودن تغییر شغل می‌دهد، عنوانی برای جاسوسان زن شوروی که هدف اصلی آنها جاسوسی از کشورهای متخاصم از طریق وسوسه کردن و به دام انداختن اهداف خود با جذابیت جنسی بود. بعد از موفقیت در طی کردن شرایط دشوار آموزش گنجشک‌ها، شخصیت لارنس به نام دومینیکا به ایالات متحده فرستاده می‌شود تا اطمینان یک مامور سازمان سیا را جلب کند، ماموری که نقش او را جوئل اجرتون بازی می‌کند. فیلم Red Sparrow که گاه بسیار خشن و تکان‌دهنده می‌شود، از استعداد بازیگری شخصیت‌های اصلی خود به‌ویژه لارنس نهایت استفاده را می‌برد، کسی که به‌خوبی می‌تواند نقش خطرناک‌ترین گنجشک جاسوسی که تاکنون روسیه به خود دیده را ایفا کند. اگر چه این فیلم با نقدهای متفاوتی روبه‌رو شد اما برای کسانی که به دنبال فیلم‌های تریلر جاسوسی تاریک و پرتنش هستند، تماشای Red Sparrow را توصیه می‌کنیم.

 

۳- Point Of No Return (۱۹۹۳)

به عنوان بازسازی یک تریلر اکشن ساخته‌شده در سال ۱۹۹۰ به نام Nikita، فیلم Point Of No Return با بازی بریجت فوندا در نقش مگی هیوارد، در مورد یک معتاد به مواد مخدر است که به خاطر قتل یک افسر پلیس گناهکار شناخته شده و به مرگ محکوم می‌شود. در ازای جانش، به او گفته می‌شود که باید برای دولت دست به ترور بزند و به نحوی آدمکش باشد. فیلم Point of No Return فیلمی پر از پیچش‌های داستانی است که خشونت انفجاری را در مقایسه با فیلم اورجینال بسیار بالا می‌برد در حالی که بریجت فوندا بهترین نقش‌آفرینی را در نقش یک قهرمان اکشن بزرگ ارائه می‌دهد. بازسازی‌های هالیوود از فیلم‌های خارجی می‌تواند نتایج بحث‌برانگیزی داشته باشد اما Point of No Return یکی از بهترین و خوش‌ساخت‌ترین بازسازی های هالیوودی تاریخ سینماست که تماشای آن بسیار خوشایند است.

 

۴- The Long Kiss Goodnight (۱۹۹۶)

با تیمی از ستارگان سینما مانند ساموئل ال جکسون و جینا دیویس بازیگر برنده جایزه اسکار در نقش اصلی، فیلم The Long Kiss Goodnight یک فیلم اکشن فراموش‌شده از دهه ۹۰ میلادی است که لیاقت ساختن یک دنباله را دارد. این فیلم داستان یک معلم مدرسه مبتلا به فراموشی را روایت می‌کند که ماموریتش بازکشف هویت خود است که مشخص می‌شود در میانه یک تئوری توطئه تاریک گرفتار می‌شود. با پی بردن به اینکه از مهارت‌های مبارزه بالایی در مقایسه با یک معلم مدرسه معمولی برخوردار است، شخصیت اصلی فیلم به نام سامانتا کین، خیلی زود به یک شخصیت قهرمان محبوب تبدیل می‌شود، به محض اینکه ماموریتش او را به دنیای پیچیده جاسوسی می‌برد. فیلم The Long Kiss Goodnight از ابتدا تا انتها یک تریلر بسیار خوشایند و جذاب است.

 

 سینما ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۵- Salt (۲۰۱۰)

فیلم Salt به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های آنجلینا جولی، این بازیگر برنده جایزه اسکار را در نقش اولین سالت دارد، یک مامور سازمان سیا که بعد از اتهام جاسوسی برای روسیه مجبور می شود فرار کند. با داستانی که مملو از پیچش‌های داستانی و اکشن راضی‌کننده است، فیلم Salt زمینه‌ای بی‌نقص را برای جولی به منظور نشان دادن استعدادهای او در نقش اصلی یک فیلم اکشن ایجاد می‌کند. خود فیلم یک تریلر جاسوسی بی‌نقص و منسجم است که علیرغم انتقادهایی که به داستان پیچیده، غیرمحتمل و گیج‌کننده‌اش وجود داشته، یکی از بهترین عناوین اکشن دهه ۲۰۱۰ است. همچنین باید به بازی بی‌نقص چیوتل اجیوفور در نقش یک مامور ضد جاسوسی در این فیلم اشاره کرد که شخصاً قصد دستگیری مامور سالت را دارد.

 

 سینما ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۶- Haywire (۲۰۱۱)

به کارگردانی استیون سودربرگ که سابقه زیادی در ساخت فیلم‌های اکشن پرتعلیقی مانند فرانچایز Oceans و درام‌های زن‌محوری مانند فیلم زندگینامه‌ای Erin Brockovich دارد، فیلم Haywire یک تریلر جاسوسی خوش‌ساخت است. شخصیت اصلی فیلم مالروی کین نام دارد، یک مامور مخفی آمریکایی که توسط کارفرمایانش مورد خیانت قرار می گیرد. با بازیگرانی که شامل مایکل فاسبندر، ایوان مک گرگور، بیل پکستون، چنینگ تیتوم، آنتونیو باندراس و مایکل داگلاس است، فیلم Haywire یک اثر سینمایی پرستاره به شمار می‌آید. با این وجود، کارگردانی و طراحی سکانس‌های اکشن فیلم بیشترین تحسین را از جانب منتقدان این تریلر پرتنش و بی‌نقص دریافت کرده است.

 

۷- Hanna (۲۰۱۱)

با موسیقی متنی که توسط The Chemical Brothers ساخته شده و سکانس ابتدایی که در مناطق روستایی فنلاند می‌گذرد، Hanna فیلمی نیست که همه چیز را طبق کلیشه‌ها انجام دهد. سیرشا رونان در نقش شخصیت هانا بازی می‌کند، دختری که از کودکی و توسط پدرش که یک مامور سازمان سیا است، برای آدم کشتن آموزش دیده است. هانا ماموریت دارد تا ماموران سازمان سیا که قصد جان پدرش را دارند به قتل برساند و از سن پایین خود برای اطمینان از اینکه همیشه دست‌کم قرار گرفته شود استفاده می‌کند، در حالی که از مهارت‌های مبارزه‌ای بسیار بالایی برخوردار است. این فیلم اخیراً در قالب یک سریال تلویزیونی به همین نام از طریق سرویس آمازون پرایم بازسازی شده است که توانسته به‌خوبی شخصیت‌های اصلی جذاب فیلم Hanna را توسعه دهد.

 

۸- Red Joan (۲۰۱۹)

فیلم‌های جاسوسی تقریباً همیشه در قالب فیلم‌های تریلر پرتنشی ساخته می‌شوند که اکشن را کانون اصلی داستان خود قرار می‌دهند و به همین خاطر فیلم Red Joan مناسب کسانی است که به دنبال چیزی متفاوت هستند. بر اساس رمانی به همین نام که بر اساس اتفاقات واقعی نوشته شده، فیلم Red Joan یک درام جاسوسی بریتانیایی است که داستانش در جریان دوره جنگ سرد روایت می‌شود. جودی دنچ و سوفی کوکسون که بیشتر به خاطر ایفای نقش راکسی در سری فیلم‌های Kingsman شناخته می‌شود، نقش نسخه‌های جوان و مسن شخصیت جوآن را بازی می‌کنند که خود را در میان ماموران اطلاعاتی متفقین می‌یابد وقتی بریتانیا به دنبال توسعه برنامه هسته‌ای خود پس از اتمام جنگ جهانی دوم است. فیلم Red Joan به خاطر سبک ایمن و به دور از ریسک سناریوش مورد انتقاد قرار گرفته اما یک داستان بسیار جذاب و الهام‌بخش است که استعداد و قدرت بازیگری آن را به پیش می‌برد.

 

 سینما ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۹- Atomic Blonde (۲۰۱۷)

فیلم Atomic Blonde که بر اساس یک رمان گرافیکی به نام The Coldest City ساخته شده یک تریلر اکشن تمام‌عیار و صاحب سبک خاص است که بدون شک نزدیک‌ترین چیز به معادل زنانه سری فیلم‌های جان ویک به شمار می‌آید. این مقایسه درست است زیرا دیوید لینچ کارگردان فیلم Atomic Blonde در ساخت فیلم‌های اخیر جان ویک نقش داشته است. بدین ترتیب جای تعجب ندارد که این فیلم دارای سکانس‌های اکشن سریعی است که هر علاقمند به فیلم‌های اکشن را راضی می‌کند. شارلیز ترون نیز ظاهراً کار سختی برای ایفای نقش لورین بروتون ندارد، یک مامور سرویس امنیتی بریتانیا که در پایان جنگ سرد مشغول فعالیت است و بازی ترون در این فیلم یکی از ماندگارترین و جذاب‌ترین نقش‌آفرینی‌های او به شمار می‌آید.

 

۱۰- Nikita (۱۹۹۰)

فیلم نیکیتا که با نام La Femme Nikita نیز شناخته می‌شود، فیلمی است که کار بی‌نقصی در دمیدن روحی تازه در فرمول فیلم‌های جاسوسی اکشن-تریلر انجام داد و ساخت یک دنباله هالیوودی را در پی داشت و اخیراً نیز یکی از بهترین سریال‌های جاسوسی تاریخ تلویزیون با همین نام در شبکه CW ساخته شده است. در فیلم، آن پاریلو نقش نوجوانی را بازی می‌کند که مجبور می‌شود آدمکش دولت باشد تا از زندگی پشت میله‌های زندان فرار کند.

 

اتفاقات بعد از این تصمیم یک رابطه بسیار مهیج است که برای شخصیت اصلی و رنج‌کشیده داستان بسیار مناسب بوده در شرایطی که وی بین کارفرمایان بیرحم و زندگی شخصی‌اش گرفتار می‌شود. حدود ۳۰ سال پس از انتشار، اکشن تاثیرگذار و رضایت‌بخش فیلم نیکیتا بدین معناست که این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های ژانر کمدی با یک نقش قهرمان زن است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------