گلدن گلوب فروخته می‌شود



 گلدن گلوب,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
گلدن گلوب اعلام کرد که قصد دارد این مجموعه را به یک فرد بفروشد تا بتواند از این طریق مشکلات مربوط به نبودن تنوع را کم کند. انجمن رسانه‌های خارجی هالیوود (HFPA) که برگزارکننده مراسم جوایز گلدن گلوب است، جمعه اعلام کرد که دارد یک قدم به کنار گذاشتن حالت غیرانتفاعی خود نزدیک‌تر می‌شود.

این سازمان اعلام کرد در حال مذاکره برای فروش گلدن گلوب به شرکت الدریج اینداستریز متعلق به تاد بولی است. اگر این اتفاق بیفتد، گلدن گلوب تبدیل به کسب‌ و کاری می‌شود که بولی مسئولیت هدایت آن را بر عهده خواهد داشت.هنوز جزئیات پیشنهاد شرکت الدریج منتشر نشده و انجمن گفته حداقل یک نهاد دیگر هم برای خرید ابراز علاقه کرده است. این اشاره‌ به شریل بون آیزکس رئیس سابق آکادمی اسکار دارد که از طریق شرکت پاسیفیک کوست انترتینمنت خود پیشنهاد شراکت داده بود.

 

یکی از دلایلی که پیشنهاد بولر نگرانی ایجاد کرده این است که او می‌تواند از طریق خرید گلدن گلوب سودهای حتی بزرگ‌تری از قرارداد ۶۰ میلیون دلاری سالانه حق پخش مراسم از طریق شبکه ان‌بی‌سی کسب کند. پخش مراسم در سال گذشته به خاطر انتقادهای شدید در مورد کمبود گوناگونی و نحوه انتخاب اعضای انجمن کنسل شده بود. در حال حاضر سودهای قرارداد حق پخش به طور مساوی بین انجمن و شرکت تهیه ام‌آرسی متعلق به بولی توزیع می‌شود.

 

هلن هون رئیس انجمن رسانه‌های خارجی هالیوود در بیانیه‌ای گفت فروش احتمالی گلدن گلوب در راستای اعمال تغییرات مثبت و رسیدگی به مشکلات کمبود گوناگونی، نحوه اداره انجمن و رفتار آن است.با این حال چند وکیل که در زمینه سازمان‌های غیرانتفاعی تخصص دارند، می‌گویند اگر این قرارداد عملی شود، در حقیقت از میزان شفافیت انجمن کاسته خواهد شد. به طور مثال، این نهاد در حال حاضر به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی مجبور است صورت‌های مالی سالانه خود را که شامل تمام سودها و پرداخت‌ها و همچنین فعالیت‌های خیریه می‌شود به صورت عمومی منتشر کند. در صورتی که یک کسب‌وکار انتفاعی دیگر مقید به این قوانین شفافیت نیست.

 

همچنین مسئله اخلاقی چنین قراردادی مطرح است چون یکی از عناصر اصلی پیشنهاد بولر این است که تعدادی از رای‌دهندگان گلدن گلوب در سود جوایز هم شریک باشند. از سوی دیگر او می‌خواهد ۲۰۰ رای‌دهنده جدید استخدام کند که عضو کامل نیستند و سودی دریافت نمی‌کنند.این اتفاق‌ها در حالی می‌افتد که هفته گذشته یکی از اعضای انجمن از آن شکایت کرد. این عضو که حسام آسی نام دارد یکی از گویندگان شبکه عربی بی‌بی‌سی و عضو انجمن از سال ۲۰۱۰ است. او در شکایت خود گفت مورد آزار جنسی قرار گرفته و او را «تروریست» خوانده‌اند.

 

بهار 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------