واکنش وزیر ارشاد به اظهارات امام جمعه کاشان : اعلام عزای‌عمومی به خاطر حضور یک بازیگر، جای تأسف دارد



اخبار,اخبار فر هنگی ,واکنش وزیر ارشاد به اظهارات امام جمعه کاشان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی وقایع اخیر در کاشان از ائمه جمعه و نماندگان ولی فقیه درخواست کرد تا در سخنان خود دقت جدی کنند.

علی جنّتی، در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه «چرا با گذشت 37 سال پیس از انقلاب اسلامی همچنان استانداردها و ضوابط روشن و پذیرفته شده ای در عرصه فرهنگ وجود ندارد؟» اظهار کرد: دلیل این امر به تفاوت سلیقه های فردی برمی گردد؛ چرا که در حوزه فرهنگ بر خلاف بسیاری حوزه های دیگر همچون مهندسی، پزشکی، اقتصاد و... همه خود را صاحبنظر می دانند و به همین خاطر ابراز نظر می کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بر حوزه فرهنگ تأکید زیادی دارند و در حوزه های مختلف همچون کتاب، موسیقی، هنرهای نمایشی و... اظهارنظرهای ایشان در قالب کتب جداگانه جمع آوری شده و برداشت ایشان روشن است، حداقل مقامات رسمی به این سخنان توجه کنند؛ اما متأسفانه گاهی این مقامات از مدار صحیح خارج شده و صحبت هایی می کنند که برخلاف نظرات رهبری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اتفاقات اخیر در کاشان در پی ورود یک بازیگر مطرح کشورمان به این شهر، تصریح کرد: اینکه یک عالم و فقیه که عنوان نماینده ولی فقیه هم دارد به خاطر حضور یک نماینده سینمای کشور اعلام عزای عمومی کند جای تأسف و تعجب دارد.

وی افزود: اگر اینگونه صحبت ها از طرف برخی شخصیت های رسمی بیان نشود عناصر خودسر هم اجازه برهم زدن جلسات را به خود نمی دهند اما اکنون آنها احساس می کنند اگر این گونه کارها را انجام دهند پشتوانه ای قوی دارند.

جنتی ادامه داد: بنابراین از ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه درخواست می کنیم که در سخنان خود دقت جدی داشته باشند و سخنانی نگویند که مورد سوء استفاده دشمن قرار گیرد.


 اخبار  فرهنگی  -  جماران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------