حضور «تام كروز» و «جان تراولتا» در مراسم بازگشايي كليساي سانتيولوژي +تصاوير



كليساي سانتيولوژي , تام كروز , سينماي هاليوود

حضور «تام كروز» و «جان تراولتا» در مراسم بازگشايي كليساي سانتيولوژي +تصاوير

«تراولتا» و «كروز» كه گفته مي شود از مطرح ترين چهره هاي حاضر در فرقه سانتيولوژي هستند ، با حضور در اين مراسم به جمع هزاران عضو اين كليسا پيوستند.

ستارگان معروف سينماي هاليوود همچون «تام كروز» و «جان تراولتا» در مراسم بازگشايي بزرگترين كليساي ساينتولوژي «سوپر پاور» حاضر شدند.

 

«تراولتا» و «كروز» كه گفته مي شود از مطرح ترين چهره هاي حاضر در فرقه ساينتولوژي هستند ، با حضور در اين مراسم به جمع هزاران عضو اين كليسا پيوستند. 6 هزار نفر از حاميان اين فرقه در اين مراسم حاضر شدند.

 

كليساي «سوپر پاور» فرقه سانتيولوژي در «كلير واتر» فلوريدا در مساحتي به وسعت3 هزار مترمربع و با بودجه 145 ميليون دلاري بنا شده است. اين بنا از 15 سال گذشته در دست ساخت بوده است .

 

«سانتيولوژي» فرقه اي است كه براي اولين بار در دهه 1960 توسط «ال ران هابارد» پايه گذاري شد.
عضویت تام کروز در کلیسای ساینتولوژی به سال ۱۹۸۶ باز می‌گردد و کیتی هلمز نیز پیش از ازدواج به این فرقه که در برخی کشورها از جمله آمریکا مذهب به شمار می‌رود، پیوسته بود؛ هرچند گفته می‌شود او در سال‌های اخیر بر خلاف همسرش که عضو فعال ساینتولوژی به شمار می‌رود، از این فرقه فاصله گرفته بود. گفته مي شود يكي از دلايل جدايي «كيتي هلمز» از«تام كروز» عقايد اين فرقه كه به گونه اي در تضاد با دستورات دين مسيحيت است ، بود.

 

ساینتولوژی این عقیده را تقویت می‌نماید که انسان‌ها ارواحی فناناپذیرند که اتصال با اصل خود را گم کرده‌اند. در این راستا انسان می‌بایست با هوشیاری کامل تمامی تجربه‌های تلخ زندگی خود را مرور کرده و به یاد آورد تا از آن‌ها گذر کرده به سرچشمهٔ حیاتی خود نزدیک تر گردد.

 

ساینتولوژیست‌های سابق که از این فرقه کنار کشیده‌اند، آن را گونه‌ای از "شستشوی مغزی" لقب می‌دهند که برای هدفش میلیون‌ها و شاید میلیارد‌ها دلار در اختیار دارد. ابزار مهم رسیدن به هدف نیز که ایجاد "یک دمکراسی حقیقی" روی کره زمین خوانده می‌شود، سازمان اطلاعاتی و امنیتی ساینتولوژی به نام OSA (مخفف "دفتر روابط ویژه" به زبان انگلیسی) است.

 

منابع آگاه می‌گویند این سازمان که بازوی مهم و اصلی ساینتولوژی تلقی می‌شود، هفتگی بودجه‌ای بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار دریافت می‌کند و وظیفه‌ی اصلی‌اش تحت نظر گرفتن دائمی مخالفان، افرادی که از فرقه خارج ‌شده‌اند، روزنامه‌نگاران و منتقدانی است که برای از بین بردن ساینتولوژی تلاش می‌کنند.

 

ساینتولوژی در برخی کشورها به طور رسمی مذهب شمرده می‌شود. برخی از این کشورها بدین قرارند: آفریقای جنوبی، استرالیا، ایالات متحده آمریکا، هندوستان، مکزیک، نیوزیلند، پرتغال، سوئیس، تایوان، تانزانیا، ونزوئلا، زیمبابوه.

 

كليساي سانتيولوژي , تام كروز , سينماي هاليوود

 

كليساي سانتيولوژي , تام كروز , سينماي هاليوود

 

كليساي سانتيولوژي , تام كروز , سينماي هاليوود


منبع:cinemakhabar.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------