آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت برنج پرمحصول/ کمتر از ۱۰ درصد محصول از شهرهای شمالی خارج شد



قیمت برنج،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل خاطر نشان کرد: متقاضیان برای خرید برنج از شهرستان‌ها کاهش پیدا کرده است در سنوات گذشته حدود 30 تا 40 درصد برنج به‌دست آمده از شهرهای شمالی خارج می‌شد اما امسال کمتر از 10 درصد محصول از شهرهای شمالی خارج شده است.

حسن تقی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا، خبرهای مبنی بر ورود وزارت کشاورزی در زمینه کشت قراردادی برنج را در حد شعار دانست و افزود: کشت قراردادی در وزارت کشاورزی به هیاهو شباهت دارد چراکه با هیچ کشاورزی قرارداد منعقد نشد و کشاورزان کود، سم یا بذری از این وزارتخانه دریافت نکردند.

 

این فعال اقتصادی با بیان اینکه کشاورزان برای فروش برنج‌های طارم و هاشمی مقاومت می‌کنند، گفت: تمایل برای خرید برنج‌های پرمحصول مانند فرج، ندا و شیرودی از سوی سرمایه‌گذاران در شهرهای شمالی افزایش پیدا کرده است و این افراد به دلیل پایین بودن نرخ این ارقام برنج اقدام به خرید و دپو آنها می‌کنند.

 

وی با اشاره به افزایش نرخ برنج‌های پرمحصول در بنکداری‌های شمال کشور، افزود: شیرودی از کیلویی 37 هزار تومان به کیلویی 45 هزار تومان رسیده است به عبارتی می‌توان گفت نرخ انواع برنج‌های پرمحصول حدود 20 تا 30 درصد افزایش قیمت را تجربه کردند.

 

به گفته تقی‌زاده؛ برنج طارم در بنکداری کیلویی 90 هزار تومان است و مصرف‌کننده حداکثر باید کیلویی 100 هزار تومان این برنج را خریداری کند و اگر بالاتر از این نرخ باشد فروشنده گران‌فروشی کرده است.

 

رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای تمایلی برای خرید و دپو برنج‌های پرمحصول، طارم و هاشمی از خود نشان نمی‌دهند، گفت: متقاضیان برای خرید برنج از شهرستان‌ها کاهش پیدا کرده است در سنوات گذشته حدود 30 تا 40 درصد برنج به‌دست آمده از شهرهای شمالی خارج می‌شد اما امسال کمتر از 10 درصد محصول از شهرهای شمالی خارج شده است.

 

این فعال اقتصادی ادامه داد: به صورت شفاهی قیمت دستوری برنج کیلویی 85 هزار تومان اعلام شده است از این‌رو فروشگاه‌ها رغبتی برای خرید برنج از خود نشان نمی‌دهند چرا برنج طارم در بنکداری کیلویی 90 هزار تومان است و اگر با این نرخ خرید کنند باید بیشتر از 90 هزار تومان عرضه کنند که در این صورت جریمه‌های سنگین تعزیرات حکومتی پیش‌روی آنها خواهد بود.

 

تقی‌زاده با بیان اینکه برنج‌ دم سیاه گرگان در 2 هفته آینده به دست می‌آید و  در این صورت شاهد افت بیشتر قیمت برنج خواهیم بود، گفت: موجودی برنج فراوان است و کشت دوم از ماه 8 وارد بازار خواهد شد و افزایش محصول بالاست و پیش‌بینی افزایش قیمت‌ بالاتر از این مطرح نیست چراکه قیمت‌ها در حال حاضر بالا هست.

 

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از فروشگاه‌ها اقدام به فروش برنج صدری با نرخ 50 تا 60 هزار  تومان می‌کنند آیا این نرخ‌ها واقعی هستند؟ گفت: تردید نداشته باشید که برنج‌ها ندا و شیرودی است که با برند و نام هاشمی در بازار عرضه شده است همچنین از گذشته مخلوط کردن برنج ایرانی با برنج خارجی شایع بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------