شقه گوسفندی به ۱۰۴ هزار تومان رسید/ قاچاق دام کم شد



اخبار,اخبار اقتصادی,شقه گوسفندی
علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره آخرین تحولات بازار گوشت قرمز اظهار کرد: هم اکنون ۱۰۰ کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۳ تا ۹۵ هزار به مغازه دار و ۱۰۳ تا ۱۰۴ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام نداریم افزود: با توجه به کاهش نرخ دلار، نبود جذابیت قاچاق و محدودیت قاچاق دام اکثر دام‌های استان کرمانشاه روانه تهران می‌شوند که بدین ترتیب کمبودی در عرضه وجود ندارد.

 

ملکی نرخ هر کیلو دام زنده را ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به کاهش بودجه خانوار و ازدیاد عرضه ناشی از محدودیت قاچاق پیش بینی می‌شود که نوسان خاصی در بازار رخ ندهد.

 

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت گوشت در بازار را پیش‌بینی کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا امکان پیش‌بینی قیمت در بازار وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: با توجه به افزایش چند برابری قیمت گوشت نسبت به سال قبل و کاهش قدرت خرید خانوار، تقاضای چندانی برای خرید دام زنده در عید قربان نسبت به سال گذشته وجود نداشت.

 

به گفته ملکی، امسال دام ماده مولد برای عید قربان وارد بازار نشد که این موضوع جای خوشحالی دارد چرا که با این وجود آسیبی به تولید داخل نرسید.

 

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان درباره تأثیر صادرات دام در وضعیت بازار گوشت قرمز تصریح کرد: با توجه به ازدیاد مصرف گوشت در فصول سرد سال انتظار داریم که موضوع صادرات عملیاتی نشود چرا که در صورت تحقق صادرات و کمبود عرضه بازار مجدد دستخوش نوساناتی قرار می‌گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------