آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

قیمت نفت ۱۱ درصد دیگر سقوط کرد /خطرثبت بدترین عملکردماهیانه تاریخ



اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت نفت
قیمت نفت در پایان معاملات دیشب بازارهای جهان ۱۱ درصد دیگر سقوط کرد تا روند ثبت بدترین عملکرد ماهیانه تاریخ خود را ادامه دهد.

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، روز جمعه حتی با اینکه کشورهای ثروتمند جهان کمک‌های مالی بی‌سابقه‌ای را برای تقویت اقتصاد جهانی و مقابله با رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا ارائه کردند، قیمت نفت خام به شدت سقوط کرد.

 

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲.۷۹ دلار یا ۱۱.۰۶ درصد سقوط کرد و به ۲۲.۴۳ دلار بازگشت.

 

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۱.۴۰ دلار یا ۵.۲ درصد سقوط کرد تا در ۲۶.۹۸ دلار بسته شود.

 

این در حالی است که قیمت‌های نفت در روز قبل (پنج‌شنبه) جهشی فوق‌العاده به ثبت رسانده بودند و نفت خام نیمه سنگین آمریکا بهترین روز تاریخ خود را سپری کرده بود.

 

قیمت نفت برنت طی هفته گذشته ۱۰ درصد سقوط کرد و این چهارمین افت هفتگی متوالی برای این شاخص بود. ظرف ۲ هفته گذشته و از زمان به نتیجه نرسیدن مذاکرات کاهش تولید اوپک و روسیه، با آغاز جنگ قیمت نفت عربستان و روسیه، قیمت هر دو شاخص نفت بیش از ۴۰ درصد سقوط کرده است. به این ترتیب احتمالاً بدترین ماه در تاریخ معاملات نفت به ثبت خواهد رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------