آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

قیمت نفت خام به زیر ۱۱ دلار برای هر بشکه سقوط کرد



اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت نفت
رسانه‌های خبری از سقوط بهای نفت خام آمریکا به زیر ۱۱.۵ دلار در هر بشکه خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی صباح،  بهای نفت خام آمریکا امروز دوشنبه به زیر ۱۱.۵ دلار در هر بشکه سقوط کرد؛ عددی که پایین‌ترین سطح قیمت را در طول دو دهه اخیر نشان می‌دهد.

 

بر این اساس،  بهای نفت «وست تگزاس اینترمیدیت» که به عنوان شاخص نفتی آمریکا محسوب می‌شود، سقوطی سریع داشت و به قیمت ۱۱.۴ دلار در هر بشکه معامله شد. این عدد نشان از کاهشی ۳۷.۶ درصدی داشت.

 

در این میان، نفت خام برنت به این میزان تحت تأثیر قرار نگرفت؛ چرا که عمده نگرانی‌ها مرتبط با تجهیزات مرتبط با نفت وست تگزاس اینترمیدیت در آمریکا بوده است. نفت برنت با سقوط ۵.۸ درصدی، به ۲۶.۴۴ دلار در هر بشکه رسید.

 

نفت خام آمریکا امروز دوشنبه بدین خاطر سقوطی شدید را تجربه کرد که نگرانی‌ها از بابت تجهیزات ذخیره سازی اصلی در شهر «کوشینگ» واقع در ایالت اوکلاهاما است که تحت فشار قرار دارد.

 

همچنین به عنوان یکی از نشانه‌های ذخیره سازی بیش از حد، «اداره اطلاعات انرژی آمریکا» اعلام کرد موجودی نفت خام در بزرگترین اقتصاد جهان (آمریکا) هفته گذشته به میزان ۱۹.۲۵ میلیون بشکه افزایش یافت.

 

بازار نفت در هفته‌های اخیر با سقوطی شدید مواجه بوده؛ چرا که قرنطینه‌ها و محدودیت‌های مسافرتی در سراسر جهان باعث کاهش تقاضا برای نفت در جهان شده است.

 

این بحران پس از آنکه عربستان سعودی وارد جنگی بر سر قیمت نفت با روسیه، از دیگر اعضای گروه اوپک پلاس شد، شکلی پیچیده‌تر به خود گرفت.

 

ریاض و مسکو اوایل ماه کنونی میلادی تلاش کردند اختلافات خود را کنار گذاشته و به همراه دیگر اعضای اوپک پلاس، با کاهش روزانه ۱۰ میلیون بشکه موافقت کردند. اما با این وجود، قیمت‌ها همچنان روند نزولی داشته؛ چرا که به گفته کارشناسان این کاهش تولید به مقدار کافی نبوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------