آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

قیمت جهانی نفت امروز (۹۹/۰۴/۱۳)؛ نفت ارزان شد



اخبار,اخبار اقتصادی,کاهش قیمت نفت
در حالی که افزایش موارد ابتلا به کرونا در جهان و آمریکا موجب منفی شدن چشم انداز ترمیم تقاضای انرژی شده است، قیمت نفت خام در بازارهای جهانی امروز شاهد کاهش بود.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 37 سنت معادل 0.9 درصد کاهش به 42 دلار و 77 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 34 سنت معادل 0.8 درصد کاهش به 40 دلار و 31 سنت رسید.

 

قیمت هر دو شاخص نفتی تحت تاثیر آمارهای امیدوارکننده از بازار کار آمریکا وکاهش میزان ذخایر نفت این کشور در روز پنجشنبه با افزایش بیش از 2 درصدی مواجه بود. در این هفته نفت برنت 4.3 درصد و نفت خام آمریکا 4.7 درصد رشد داشته است.

 

اما افزایش تعداد موارد ابتلای روزانه به ویروس کرونا در جهان و به ویژه آمریکا موجب کاهشی شدن روند قیمت نفت در روز پایانی هفته شده است. تعداد موارد روزانه ابتلا به کرونا در آمریکا دیروز به بیش از 50 هزار نفت رسید و برای سومین روز متوالی رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

 

موسسه ای ان زد ریسرچ در یادداشتی نوشت: «بازار بیش از پیش مطمئن شده که کاهش محدودیت های سفر و کسب و کار موجب افزایش تقاضا برای نفت خواهد شد اما پیشرفت ویروس کرونا می تواند روند ترمیم تقاضا را از مسیر خود خارج کند.» در ادامه این یادداشت آمده است: «ترمیم تقاضای بنزین تا زمانی که وضعیت اقتصاد آمریکا بهبود پیدا کند به تاخیر خواهد افتاد.»

 

تقاضا برای مصرف بنزین در حالی یکی از عوامل تعیین کننده به شمار می رود که انتظار می رود در تعطیلات پایانی این هفته بسیاری از شهروندان آمریکایی به سفرهای جاده ای بروند. بر اساس آمارهای دولتی، میزان ذخایر بنزین آمریکا در هفته منتهی به 26 ژوئن با 1.2 میلیون بشکه افزایش همراه بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------