آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

صندوق دارا سوم چه زمانی عرضه می‌شود؟/ نزدیک به 4 میلیون نفر پالایش یکم خریدند



اخبار,اخبار بین الملل,صندوق های ETF
مدیر صندوق پالایش یکم گفت: ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در پذیره نویسی پالایش یکم شرکت کردند و حدود ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان منابع در این صندوق تجمیع شده است.

داود رزاقی مدیر صندوق پالایش یکم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که چند نفر در پذیره نویسی پالایش یکم شرکت کردند، اظهار کرد: با توجه به برآورد‌های صورت گرفته سه میلیون و هشتصد هزار نفر در پذیره نویسی پالایش یکم شرکت کردند و حدود ۱۳ هزار و هفتصد میلیارد تومان منابع در این صندوق تجمیع شد که از این مبلغ حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از طریق بازار سرمایه و کارگزاری‌ها  و سه هزار و هفتصد میلیارد تومان از طریق سامانه ایوا پذیره نویسی شده است.

 

او درباره میزان مشارکت مردم در پذیره نویسی پالایش یکم نسبت به دارا یکم، گفت: میزان مشارکت افراد در پذیره نویسی پالایش یکم بیشتر از دارا یکم بود زیرا شاخص کل در زمان عرضه دارا یکم رشد خوبی داشت، اما زمانی که پالایش یکم عرضه شد به علت کشمکش‌های بین وزارت اقتصاد و وزارت نفت بازار روند نزولی پیدا کرد.

 

مدیر صندوق پالایش یکم گفت: اگر مردم از بازدهی سهام صندوق دارایکم خبر داشتند قطع به یقین بیشتر در پذیره نویسی آن مشارکت می‌کردند، دلیل استقبال مردم از پالایش یکم سود بالای صندوق دارا یکم در کوتاه مدت بود.

 

رزاقی درمورد علت افزایش تخفیف صندوق پالایش یکم از ۲۰ درصد به ۳۰ درصد گفت:ابتدا قرار بود که تخفیف‌  صندوق پالایش یکم ۲۰ درصد باشد، اما به دلیل اُفت بازار به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد و ممکن است با تصمیم وزارت اقتصاد این تخفیف تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کند.

 

او درباره چگونگی عرضه ۸۰ درصد سهام باقی مانده از صندوق پالایش یکم اظهار کرد:در این رابطه هیات وزیران، وزارت اقتصاد و امور دارایی و سازمان خصوصی سازی باید تصمیم بگیرند، اما به نظر می‌رسد که دولت برای تامین بودجه مابقی سهام این صندوق را هم عرضه کند.

 

مدیر صندوق پالایش یکم در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت دلار روی ارزش صندوق پالایش یکم تاثیر می‌گذارد؟، بیان کرد: معاملات پالایش یکم به زودی آغاز می‌شود اگر روند افزایشی قیمت دلار ادامه پیدا کند باعث ارتقا معاملات بازار ثانویه می‌شود که این موضوع انگیزه عرضه مابقی سهام صندوق پالایش یکم را افزایش می دهد.

 

او گفت: با توجه به اینکه قیمت سهم‌ شرکت های صندوق‌های پالایشی به کف رسیده است و ممکن نیست قیمت سهام این شرکت ها باز هم کاهش پیدا کند، بنده به مردم توصیه می کنم سهام شرکت های پالایشی را نگهداری کنند.

 

رزاقی در رابطه با زمان عرضه دارا سوم گفت: عرضه سهام شرکت ها به منظور تامین بودجه انجام می شود به همین دلیل دولت در عرضه سهام‌ شرکت های دولتی مصمم‌تر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------