واکنش اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس به سرو اسکلت مرغ در برخی رستوران‌ها/ مگر امکان دارد؟



اخبار,اخبار جدید,اخبار
رؤسای اتحادیه‌های «چلوکباب و چلو خورشت» و «دارندگان رستوران و سلف سرویس» تهران ضمن رد اخبار مربوط به سرو اسکلت مرغ در واحدهای صنفی مربوطه، موارد احتمالی را مربوط به تخلفات واحدهای غیرمجاز دانستند.

به گزارش میزان، رؤسای اتحادیه‌های «چلوکباب و چلو خورشت» و «دارندگان رستوران و سلف سرویس» تهران ضمن رد اخبار مربوط به سرو اسکلت مرغ در واحدهای صنفی مربوطه، موارد احتمالی را مربوط به تخلفات واحدهای غیرمجاز دانستند.

 

افزایش تورم و رشد افسارگسیخته قیمت کالا‌های اساسی به ویژه در بخش مواد غذایی مسئله‌ای است که ماه‌هاست مردم و اقتصاد خانواده‌ها را دچار چالش کرده است؛ گرانی‌هایی که روزانه و به طور مستمر اتفاق می‌افتد و باعث شده است تا بخش زیادی از جامعه برای تعادل در هزینه‌ها، در کمیت و کیفیت کالا‌ها و مواد مورد نیاز خود تجدید نظر کنند.

 

اخیراً خبری مبنی بر سرو اسکلت و استخوان مرغ در برخی از رستوران‌های جنوب شهر تهران و جایگزین شدن آن به‌جای چلو کباب منتشر شد؛ موضوعی که شنیدن آن بسیار دردناک و باعث تاسف است.

 

علی‌اکبر نریمانی رئیس اتحادیه چلوکباب و چلو خورشت تهران در خصوص انتشار این خبر گفت: خبر مربوط به سرو اسکلت مرغ در رستوران‌ها و کبابی‌های جنوب شهر را من در فضای مجازی شنیدم، ولی تا الان هیچ کدام از همکاران و بازرسان ما در اتحادیه با چنین مواردی برخورد نکردند.

 

رئیس اتحادیه چلوکباب و چلو خورشت تهران با تاکید بر اینکه چنین خبری مورد تایید اتحادیه نیست افزود: از طرف اتاق اصناف، اماکن و ستاد مقابله با کرونا و اتحادیه بارزرسی‌های میدانی در سطح وجود دارد، ولی به عنوان مسئول صنف تا این ساعت گزارشی در این خصوص دریافت نکردم.

 

نریمانی با توضیح اینکه گاهی مردم خودشان از استخوان و پای مرغ برای مصرف خانگی و تهیه غذا‌هایی مانند سوپ استفاده می‌کنند، تصریح کرد:، اما این که واحد‌های ما در منو خودشان اسکلت مرغ سرو کنند تا حالا گزارش نشده است.

 

وی استفاده از گوشت مرغ برای تهیه انواع خورشت را تایید کرد و افزود: این موضوعی است که از قبل هم وجود داشته است و بسیاری از مردم به دلیل ذائقه غذایی خاص و یا رژیم غذایی که دارند گوشت قرمز مصرف نمی‌کنند و خورشت را با گوشت مرغ می‌خورند که قیمت پایین‌تری هم نسبت به خورشت با گوشت قرمز است.

 

بدون تردید افزایش قیمت‌ها موجب تغییرات زیادی در سبد کالا و خرید مردم شده است و علاوه بر مقدار مصرف، نوع کالا‌ها را در راستای کاهش هزینه‌ها تغییر داده است و حتی باعث حذف برخی از اقلام و جایگزین شدن اقلام دیگر شده است. اما اینکه چنین تغییر و جایگزینی در ستوران‌ها و واحد‌های تولید غذا صورت پذیرد نه تنها تخلف که از نظر اجتماعی و اقتصادی بسیار قابل تامل است.

 

البته موضوع سرو اسکلت مرغ از سوی اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس نیز تکذیب شد، سید علی‌اصغر میرابراهیمی ضمن رد این خبر گفت: در مواد اولیه اصلی تهیه غذا مانند روغن، برنج، گوشت و مرغ و رب‌گوجه افزایش قیمت شدید و قابل توجهی را داشتیم، اما کیفیت و کمیت غذا‌های تولید و عرضه شده در واحد‌های صنفی تحت پوشش این اتحادیه تغییری نکرده است؛ مگر امکان دارد رستورانی اینکار را بکند؟! متاسفانه کلمه رستوران یک واژه دهان پُرکن است که برای تبلیغات توسط هر واحد تهیه غذا و اغذیه فروشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و چنین موارد بیشتر توسط واحد‌های غیرمجاز انجام می‌شود.

 

میرابراهیمی با تاکید بر اینکه این منو (اسکلت و استخوان مرغ) در هیچ‌کدام از واحد‌های مجاز و دارای پروانه سرو نمی‌شود افزود: سرو استخوان به عنوان غذا، تخلف است.

 

وی در مورد تهیه خورشت با گوشت مرغ و سرو آن در رستوران‌ها و یا عرضه در واحد‌های سلف‌سرویس گفت: تهیه خورشت با گوشت مرغ وجود دارد و با توجه به تقاضا و سفارش مشتری، این نوع خورشت سرو و تهیه می‌شود و نه تنها خورشت، که کوبیده هم اگر تقاضا و سفارش وجود داشته باشد، با گوشت مرغ تهیه می‌شود و البته قیمت متناسب با همان هم دریافت می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------