آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

رئیس اتاق اصناف تهران: اصناف در آستانه ورشکستگی هستند



تعطیلی بازارها،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
تاخیر و بی‌تدبیری در واکسیناسیون، افزون بر تلفات انسانی، کسب‌ و کارها و اصناف مختلف را به مرز ورشکستگی کشانده است.

به گزارش فراز، بسیاری دوره‌های اوج همه‌گیری کرونا را تا حد زیادی ناشی از بی‌توجهی مردم به شیوه نامه‌های بهداشتی و مسافرت‌ها می‌دانستند اما اکنون و در پیک پنجم کرونا، انگشت اتهام اصلی بیش از هر چیز دیگر به سوی بی‌تدبیری مسوولان و به تاخیر افتادن واکسیناسیون نشانه رفته است. دلیل هر چه باشد، هزینه سنگین این رخداد را اصناف و بازاریان با تعطیلی اجباری محل کسب و کار خود پرداخت می‌کنند.

 

این در حالی است که عمده این صنوف از ابتدای امسال ۲ هفته نیز به خاطر تعطیلات نوروزی و نبود مشتری تعطیل بودند و بعد از آن هم به دستور ستاد مقابله با ویروس کرونا اجازه فعالیت نداشتند. این تعطیل‌های متوالی فشار زیادی را بر صنوف و کسبه وارد ساخته است. «قاسم نوده فراهانی» رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به اینکه «اصناف دو سال است که از کرونا متضضر می‌شوند» به فراز می‌گوید: «کسبه با تعطیلاتی که مکررا تکرار می‌شود بیشترین ضربه را می‌خورند ولی چاره‌ای ندارند زیرا ما باید دستورات ستاد مقاله با کرونا را انجام دهیم. تعطیلی بازار و صنوف مختلف باعث کاهش میزان خرید و فروش و تولید شده و عموم واحدهای تولیدی یا صنفی در این وضع متضرر شدند.»

 

اصناف تهران در ایام محرم تعطیل خواهند بود؟

بنابر اعلام ستاد قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، تمامی دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و گروه‌های پر خطر اصناف و مشاغل از ساعت ۱۸:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۲۸-۴-۱۴۰۰ تا ساعت هفت صبح روز دوشنبه ۴ – ۵ - ۱۴۰۰ تعطیل هستند اما این تنها تعطیلی احتمالی پیش‌روی اصناف نخواهد بود و با توجه به در پیش بودن ماه محرم و ایام عزاداری، ممکن است شاهد تعطیلات دیگری نیز باشیم.

 

رییس اتاق اصناف در این خصوص می‌گوید: «وزیر کشور دستور دادند در این رابطه (تعطیلات ایام محرم) چند روز دیگر تصمیم‌گیری شود. ما باید منتظر باشیم تا ببنیم ستاد مقابله با کرونا در این اوضاع بد اقتصادی مردم، چه تصمیمی می‌گیرد. هرچند اصناف خود را تابع دستورات ستاد کرونا می‌دانند اما باید بدانیم تعطیلی صنوف باعث بروز مشکلات زیادی برای صاحبان آنها و مردم شده و حتی برخی از صنوف به علت کرونا و تعطیلی‌های مکرر ورشکست شده یا به ورطه ورشکستگی نزدیک شده‌اند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------