افت جزئی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته (1400/11/27)



شاخص کل بورس در 27 بهمن 1400،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
شاخص کل بازار بورس تهران امروز (چهارشنبه، ۲۷ بهمن‌ماه) با ۸۴۵ واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۲۸۲ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، در معاملات امروز کل بازار سهام بیش از ۶ میلیارد و ۵۹۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۰ هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال و در بیش از یک هزار و ۱۳ نوبت معامله شد.

 

در ادامه روند انجام شده در بازار سهام، در معاملات امروز بورس تهران بیش از سه میلیارد و ۶۷۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۴ هزار و ۹۱۱ میلیارد ریال و در بیش از ۲۹۷ هزار نوبت معامله شد.

 

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۲۱۸ واحد کاهش به ۳۲۵ هزار و ۲۸۳ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۱۳۶ واحد افت به ۲۰۳‌هزار و ۹۷۸ واحد رسید.

 

شاخص بازار اول، یک‌هزار و ۱۱۶ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۷۰ واحد کاهش داشتند.

 

علاوه بر این در بین همه نمادها، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۶۹۳ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۲۲۵ واحد، شرکت سرمایه ذاری ملی ایران (ونیکی) با ۱۳۵ واحد، گر وه دارویی برکت (برکت) با ۱۰۶ واحد، تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۹۶ واحد و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۷۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

 

در مقابل، پالایش نفت تهران (شتران) با ۲۸۴ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۲۲۶ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۰۹ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲۰۱ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۱۷۳ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱۴۲ واحد،  بانک ملت (وبملت) با ۹۸ واحد و سایپا (خساپا) با ۹۲ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

 

برپایه این گزارش، امروز نماد پارس فولاد سبزوار (فسبزوار)، ایران خودرو (خودرو)،‌ پالایش نفت تهران (شتران)، ملی صنایع مس ایران (فملی)،  سپید ماکیان (سپید)، سایپا (خساپا) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

 

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۸۱ میلیون و ۲۹۳ هزار برگه سهم به ارزش ۲هزار و ۱۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

 

 شاخص فرابورس نیز امروز بیش از یک واحد کاهش داشت و به ۱۷ هزار و ۵۲۸ واحد رسید.

 

همچنین در این بازار ۲ میلیارد و ۹۲۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۵ هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال داد و ستد شد. تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۷۱۶ هزار نوبت بود.

 

نمادهای تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، پویا زرکان آق دره (فزر)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، کلر پارس (کلر) و توزیع داروپخش (دتوزیع) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

 

همچنین نفت ایرانول (شرانل)، فرابورس ایران (فرابورس)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)،‌ اعتباری ملل (وملل)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، بیمه سامان (بساما) و شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------