مخالفت آمریکا با طرح ممنوعیت واردات نفت از روسیه



صادرات نفت روسیه،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
کاخ سفید با طرح پیشنهادی سناتورهای آمریکایی مبنی بر ممنوعیت واردات نفت از روسیه مخالفت و اعلام کرد این کار قیمت بنزین برای شهروندان آمریکایی را افزایش خواهد داد.

به گزارش ایرنا، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید عصر پنجشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران گفت: هدف ما و رئیس جمهوری آمریکا به حداکثر رساندن تأثیر تحریم ها بر ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و در عین حال به حداقل رساندن تأثیر آنها بر ما و متحدان و شرکای ما بوده است.

 

این مقام دولت بایدن ادامه داد: منافع راهبردی ما در کاهش عرضه انرژی در جهان نیست و این امر باعث افزایش قیمت  بنزین در پمپ های بنزین برای مردم آمریکا در سراسر جهان می شود زیرا عرضه موجود انرژی کاهش می یابد.

 

 سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد کاهش عرضه به معنی افزایش قیمت‌ها است و این امر در حال حاضر قطعاً مساله مهمی برای رئیس‌جمهوری آمریکا است.

 

وی افزود همچنین (صادرات نفت) این ظرفیت را دارد که جیب ولادیمیر پوتین را پر کند و ما سعی داریم از آن جلوگیری کنیم.

 

سخنگوی کاخ سفید وابستگی آمریکا به انرژی روسیه را کم اهمیت جلوه داد و گفت نفت روسیه تنها حدود ۱۰ درصد از واردات نفت آمریکا را به خود اختصاص می دهد.

 

یک گروه دو حزبی از سناتورهای آمریکایی در پی وقوع جنگ در اوکراین طراحی را ارائه کرده اند که واردات نفت از روسیه را ممنوع می کند.

 

جو مانچین  سناتور دموکرات عضو این گروه که خواستار افزایش تولید نفت داخلی آمریکا است، می‌گوید: انرژی به یک سلاح تبدیل شده است. ما می‌توانیم با این سلاح مقابله کنیم.

 

در پی تداوم بحران اوکراین و امتناع خریداران از نفت خام روسیه، بهای نفت با رسیدن به حدود ۱۱۸ دلار در هر بشکه به بالاترین حد خود از سال ۲۰۰۸ تاکنون افزایش یافت.

 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، با امتناع خریداران از نفت خام روسیه در پی تهاجم این کشور به اوکراین، بهای نفت به بالاترین سطح از سال ۲۰۰۸ رسید. این در حالی است که اوپک پلاس (کارتل نفتی متشکل از مجموع کشورهای عضو اوپک و غیر عضو  از جمله روسیه) تلاش دارد جنگی را که توسط یکی از اعضای اصلی آن به راه افتاده، نادیده بگیرد.

 

جنگ در اوکراین نگرانی‌ها از عرضه نفت را در بازارهای انرژی و همچنین غلات را افزایش داده  است و مصرف‌کنندگانی از جمله چین را بر آن داشته است تا به دنبال مواد خام در جهان بگردند. از سوی دیگر در پی اعمال تحریم های اقتصادی از سوی آمریکا و اروپا علیه روسیه، خریداران از نفت خام روسیه امتناع می کنند و همین امر سبب بالا رفتن بهای نفت خام شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------