آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

وزیر کشاورزی: صف‌های طولانی ‌مرغ برچیده شد/ به دنبال خودکفایی در تولید برنج هستیم



وزیر کشاورزی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما به دنبال خودکفایی در برنج هستیم، تقریبا یک میلیون تن برنج در کشور مصرف می‌شود که از خارج وارد می‌کنیم در حالی که سه استان شمالی ما یعنی گیلان، مازندران و گلستان به راحتی می توانند این نیاز را برآروده کنند.

به گزارش تسنیم ، سید جواد ساداتی‌نژاد ظهر امروز در مراسم افتتاح 7 هزار هکتار از پروژه زهکشی این استان، اظهار داشت: ما در سفرهای استانی با توجه به نگاه ویژه رئیس جمهور به حوزه کشاورزی، مصوبات خوبی در حوزه کشاورزی داشته ایم که امروز به قله این مصوبات در استان گلستان رسیده‌ایم.

 

وی افزود: 25 درصد از کل اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور به استان گلستان، امروز به حوزه کشاورزی اختصاص پیدا کرده که بیش از 3 هزار و 800 میلیارد تومان بوده و رکورددار سفرهای استانی تا به امروز است.

 

ساداتی نژاد با بیان این که گلستان گنج کشاورزی ایران و یکی از ستون‌ها و قطب های امنیت غذایی در کشور محسوب می شود، ابراز امیدواری کرد: با تلاش و همکاری با هم بتوانیم عقب افتادگی ها و غفلت ها در این بخش را برطرف کنیم.

 

وی افزود: پروژه زهکشی در استان گلستان آغاز شده و امروز 7 هزار هکتار از این طرح افتتاح می شود و ادامه این طرح با همت و تلاش قرارگاه سازندگی استمرار پیدا خواهد کرد تا 50 درصد باقی مانده از طرح تا 3 سال آینده به بهره‌برداری برسد.

 

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در این سفر یک هزار میلیارد تومان برای این زه کشی در نظر گرفته شده و در مجموع 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم که امیدواریم با قرارگاه سازندگی و از طریق تهاتر نفت بتوانیم این مبلغ را تامین کنیم.

 

وی افزود: ما به دنبال خودکفایی در برنج هستیم، تقریبا یک میلیون تن برنج در کشور مصرف می‌شود که از خارج وارد می‌کنیم در حالی که سه استان شمالی ما یعنی گیلان، مازندران و گلستان به راحتی می توانند این نیاز را برآروده کنند.

 

ساداتی نژاد گفت: معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای خودکفایی داشته و برای این کار به زه کشی اراضی نیاز داریم. بیش از یک و نیم میلیون هکتار از اراضی ما باید زه کشی شوند که یک کار فنی است و به حدود 2 میلیارد دلار اعتبار نیازمند است که تامین این اعتبار کار بسیار دشواری است بنابراین ما از ظرفیت قرارگاه سازندگی در زه کشی اراضی استفاده می‌کنیم تا در 3 استان این زه کشی انجام شود.

 

وی با اشاره به حوزه شیلات اظهار کرد: تقریبا 20 هزار تن محصول شیلاتی در این استان داریم که تا پایان دولت سیزدهم باید به 50 هزار تن ارتقا یابد که نیازمند اعتبار است و در این سفر بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است تا شهرک های کشاورزی ما یا اهتمام مسئولین در بخش‌های مختلف بتوانند ارتقا یابند.

 

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که در زمینه آبخیزداری، آبیاری و روش های نوین آبیاری، توسعه گلخانه ها، دامپروری، دامپزشکی اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است، افزود: در حوزه صنایع تبدیلی 500میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است که یکی از ضعف های استان گلستان در این بخش است، همچنین از همه سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنم تا با سرمایه‌گذاری در این بخش از خروج ارزش افزوده محصولات کشاورزی در استان گلستان جلوگیری کنند.

 

وی تصریح کرد: مشکلات مطرح شده توسط مردم را در شورای اداری با حضور رئیس جمهور مطرح خواهم کرد که مشکلات دسترسی جاده های روستایی، گازرسانی به روستاها، مسائل مربوط به اوقاف و مشکلات وزارت راه و شهرسازی است اما عمده ترین مشکل جاده کردکوی به گرگان است که مخاطرات بسیاری دارد و در جلسه مطرح خواهد شد.

 

ساداتی نژاد ادامه داد: در حوزه فرهنگی و ورزشی پروژه های نیمه تمام استان گلستان که از مطالبات مردم است در جلسه با رئیس جمهور مطرح خواهد شد.

 

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با مشکلات نهاده‌های دامی دامداران استان گلستان هم گفت: توزیع نهاده دامی در استان به ویژه در دو شهرستان کردکوی و بندر گز انجام خواهد شد، با توجه به خشکسالی تمام هم و غم وزارت جهاد کشاورزی تامین نهاده بوده است. از ابتدای دولت هر ماه یک میلیارد دلار ارز برای تامین نهاده دامی و کالاهای اساسی اختصاص یافته و تمام تلاش ما برای آرامش سفره مردم بوده است، سال گذشته که صف‌های طولانی برای توزیع مرغ داشتیم اما با واگذاری کل زنجیره تولید، تامین و توزیع به وزارت جهاد کشاورزی، آرامش و تامین کافی را در حوزه کالاهای اساسی داریم.

 

وی ادامه داد: پروژه وزارت جهاد کشاورزی، ارزان‌سازی کالاهای اساسی است و تلاش می‌کنیم با کمک کشاورزان و تولیدکنندگان به این مهم دست پیدا کنیم و حوزه کشاورزی به جایگاه اصلی خود برسد.

 

ساداتی نژاد خاطر نشان کرد: طرح تحول کشاورزی در دولت سیزدهم یکی از ایده‌های محوری است و امیدواریم در این سفرها به اهداف خود در بهبود معیشت کشاورزان و ارزان سازی سفره مردم دست پیدا کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------