نرخ ارز کالاهای وارداتی در سال آینده مشخص شد/ مخالفت مجلس با معافیت مالیاتی فرهنگیان و پزشکان مناطق محروم



قیمت کالای اساسی و دارو،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
نمایندگان مجلس نرخ حقوق گمرکی برای کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی و همچنین نهاده­ های کشاورزی و دامی را یک درصد تعیین کردند.

به گزارش تسنیم، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (شنبه 14 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور؛ با جز (1) و (2) بند (هـ) تبصره (7) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

 

براساس جز (1) بند (هـ) تبصره (7) ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور؛ نرخ ارز محاسبه ارزش گمرکی کالاهای وارداتی در همه موارد از جمله محاسبه حقوق ورودی بر اساس برابری نرخ ارز اضافه شده بانک مرکزی نرخ سامانه مبادله الکترونیکی(ای.تی.اِس) در روز اظهار و مطابق ماده (14) قانون امور گمرکی می­باشد.

 

براساس جز (2) بند (هـ) تبصره (7)ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور؛  درسال 1401 نرخ چهاردرصد (4%) حقوق گمرکی مذکور در صدر بند (د) ماده (1) قانون امور گمرکی برای کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی و همچنین نهاده ­های کشاورزی و دامی  به یک درصد (1%)  تقلیل می­یابد.

 

همچنین نمایندگان در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با پیشنهاد رحیم زارع در خصوص اصلاح بند الحاقی 2 تبصره 18 لایحه مذکور موافقت کردند.

 

در بند الحاقی 2 اصلاح شده تبصره 18 آمده است: وزارت امور اقتصادی و دارایی از طریق ادارات کل موظف است هنگام صدور تسویه حساب های آن دسته از مودیان مالیاتی که دارای کارت بازرگانی می باشند اصل فیش واریزی سه در هزار درآمد مشمول مالیاتی که به حساب اتاق بازرگانی ایران و اتاق تعاون ایران واریز شده و به تائید اتاق ها رسیده را دریافت نماید.

 

 ***

 

مخالفت مجلس با معافیت مالیاتی فرهنگیان و پزشکان مناطق محروم

نمایندگان مجلس در مصوبه ای با معافیت مالیاتی فرهنگیان و پزشکان مناطق محروم مخالفت کردند.

 

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی شیفت شب امروز(شنبه)مجلس در جریان بررسی موارد ارجاعی بودجه ۱۴۰۱ از کمیسیون تلفیق به صحن مجلس، جزء الحاقی ۱ و ۲ بند الف تبصره ۱۲ را حذف کردند.

 

نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز مجلس ابتدا با جزء الحاقی ۱ بند الف تبصره ۱۲ موافقت کردند، اما در ادامه و  در مذاکرات جلسه نوبت عصر بر این مهم تاکید شد که تصویب این جزء نیازمند دو سوم رای نمایندگان است، بر همین اساس این جزء باری دیگر به رای نمایندگان گذاشته شد ولی رای کافی را کسب نکرد.

 

اکنون در شیفت شب مجلس نیز نمایندگان پیشنهادات خود را نسبت به این موضوع مطرح کردند و هیچکدام از پیشنهادات رای لازم را کسب نکرد، در پایان نیز حذف این جزء به رای گذاشته شد و مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.

 

بر اساس جزء الحاقی۱ بند الف تبصره ۱۲ که حذف شد، پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص، فرهنگیان، آموزگاران، دبیران، مشاوران و مربیان تربیتی شاغل در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم کشور و صعب العبور و مناطق کوهستانی از پرداخت مالیات سالانه تا سقف  دومیلیارد و چهارصد میلیون(۲.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال معاف می باشند.

 

در ادامه نیز جزء الحاقی ۲ این بند به رای گذاشته شد و رای کافی را کسب نکرد و در ادامه حذف آن مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت.

 

بر اساس جزء الحاقی۲ که حذف شد، اعضای هیأت علمی بالینی تمام وقت جغرافیایی و نیز پزشکان متخصص و فوق تخصص بالینی تمام وقت جغرافیایی شاغل در بخشهای دولتی، مشمول پرداخت مالیات موضوع این جزء به نرخ ده درصد(۱۰%) هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------