آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

وزیر راه و شهرسازی: قیمت بلیت تا ماه رمضان افزایش نمی‌یابد



وزیر راه و شهرسازی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
وزیر راه و شهرسازی گفت: این که در زمینه ساخت ناوگان ریلی مانند واگن به خودکفایی رسیدیدم و نیازی به واردات ان نداریم، نشان دهنده تحولی در این زمینه است.

به گزارش ایسنا، رستم قاسمی - وزیر راه و شهرسازی - در مراسم بهره‌برداری از ۴۷۰ دستگاه ناوگان تولید داخل، اظهار کرد: در مراسم امروز ۴۷۰ ناوگان ریلی مانند واگن اضافه شده و این مسئله نشان دهنده تحولی در حوزه ساخت است چرا که در حوزه ساخت ناوگان ریلی به خودکفایی رسیدیم و دیگر نیازی به واردات واگن نداریم.

 

وی افزود: در سال آینده شاهد تحول در حوزه‌های حمل و نقلی در بخش‌های هوایی، جاده‌ای و ریلی هستیم. در بخش حمل بار و و ترانزیت نیز بر اساس تفاهم نامه‌هایی که در این زمینه منعقد شده رکورد ۶۰ ساله  گذشته در کشور شکسته شده است.

 

وزیر راه و شهرسازی گفت: بازدیدهای متعددی از وضعیت عرضه بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس داشته‌ام و قیمت آن‌ها به هیچ عنوان از سال گذشته افزایش نیافته است. برای بلیت هواپیما هم سقف قیمتی تعیین شده و ایرلاین‌ها حق ندارند بیشتر از آن قیمت را بالا ببرند و تا ماه رمضان قیمت‌ها تغییری نمی‌کند.

 

افزایش قمیتی در نوروز ۱۴۰۱ نخواهیم داشت

همچنین مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: در پی دستور وزیر راه و شهرسازی در ایام نوروز پیش‌رو در بخش مسافری افزایش قیمتی اعمال نخواهد داشت.

 

سید میعاد صالحی در این مراسم ، به بیان بخشی از اقدامات راه‌آهن در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: با دستور رئیس‌جمهوری در خصوص کنترل قیمت‌ها و با پیگیری وزیر راه و شهرسازی در بخش ریلی مسافری در نوروز ۱۴۰۱ افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

 

وی افزود: امروز ۸ لکوموتیو نو، ۴ لکوموتیو بازسازی شده، ۴۲۳ واگن باری نو، ۳۱ واگن باری بازسازی شده و یک ریل‌باس به ناوگان ریلی افزوده شده که در نوع خود رکوردی در بخش ریلی محسوب می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ۴۷۰ دستگاه ناوگان تولید داخل که با سرمایه ۱۳۵۰ میلیارد تومان به ناوگان افزوده شده نسبت به سه ماهه اول سال ۳ برابر و نسبت به سه ماهه دوم و سوم رشد ۲ برابری داشت.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------