آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چشم‌انداز کاهش رشد اقتصاد ایران با رصد بانک جهانی

درحالی که دولت سیزدهم ماه‌هاست روی رشد بالای اقتصای در دو سال تازه سپری شده نسبت به سال‌های پیش از آن افتخار می‌کند، بانک…

تخفیف بیمه شخص ثالث با یک تصادف از بین نمی‌رود



بیمه شخص ثالث،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

تا پایان سال ۹۶ حتی با یک ‌بار تصادف و استفاده از یک کوپن ‌بیمه‌نامه، تخفیف عدم خسارت شما از بین رفته و ‌بیمه‌نامه فاقد تخفیف عدم خسارت محسوب‌‌ می‌شد.

 

اما در قانون جدید تخفیف بیمه شخص ثالث ، تخفیف‌‌های عدم خسارت با هر بار استفاده از ‌بیمه‌نامه، به صورت پلکانی کاهش یافته و مابقی آن برای بیمه‌گذار حفظ‌‌ می‌شود.

 

نحوه کاهش تخفیف عدم خسارت:

نحوه کاهش تخفیف عدم خسارت به این صورت است که اگر فردی برای بار اول خسارت مالی داشته باشد ۲۰ درصد، بار دوم ۳۰ درصد و بار سوم ۴۰ درصد از تخفیف عدم خسارت مالی او کاهش پیدا‌‌ می‌کند.

 

این اعداد برای خسارت جانی به ترتیب 30 درصد، 70 درصد و 100 درصد‌‌ می‌باشد.

 

با یک مثال این موضوع را برای شما توضیح خواهیم داد:

بر اساس مثال قبلی اگر شما 8 سال تخفیف عدم خسارت داشته باشید، 70 درصد تخفیف به ‌بیمه‌نامه شخص ثالث‌تان تعلق‌‌ می‌گیرد. حالا در نظر بگیرید که برای بار اول با ماشین خود تصادف کرده و از شرکت بیمه خسارت دریافت‌‌ می‌کنید. در این صورت 20 درصد از میزان تخفیف شما کاهش پیدا کرده و شما‌‌ می‌توانید از 50 درصد تخفیف باقی مانده آن استفاده کنید.

 

در صورتی که در قانون قدیم تخفیف بیمه شخص ثالث ، با اولین تصادف همه تخفیف‌‌های عدم خسارت خود را از دست‌‌ می‌دادید.

 

البته این موضوع برای سال‌‌های تخفیف کمتر، متفاوت است و ممکن است گاهی هزینه بیشتری را به ‌بیمه‌گذاران تحمیل کند.

 

مثلا اگر شما 2 سال تخفیف عدم خسارت داشته باشید،‌‌ می‌توانید از 15 درصد تخفیف در ‌بیمه‌نامه خود استفاده کنید. بر اساس قانون ذکر شده پس از اولین تصادف 20 درصد از میزان تخفیف شما کاهش پیدا‌‌ می‌کند. اما در این مورد برخلاف مثال قبلی، به حق بیمه شخص ثالث شما 5 درصد اضافه‌‌ می‌شود. و این در واقع به ضرر ‌بیمه‌گذار خواهد بود.

 

این موضوع یکی از معایب قانون جدید تخفیف بیمه شخص ثالث به شمار‌‌ می‌رود و بیشتر برای افرادی که سال‌‌های تخفیف عدم خسارت بیشتری دارند سودمند است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------