آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

روسیه صادرات گاز به لهستان را قطع کرد/ شرکت گازپروم تکذیب کرد



صادرات گاز روسیه به لهستان،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
برخی منابع خبری مدعی قطع صادرات گاز طبیعی روسیه به لهستان شدند.

به گزارش فارس، منابع خبری غروب سه شنبه به وقت تهران  مدعی قطع صادرات گاز روسیه به لهستان شدند.

 

این اقدام روسیه در حالی صورت می گیرد که دولت لهستان همگام با  سیاست‌های آمریکا  از اخراج شمار قابل توجهی از دیپلمات‌های روسیه خبر داده بود.

 

«ماریوس کامینسکی» وزیر کشور لهستان روز سه‌شنبه گفت که ورشو تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های فعال در حوزه انرژی از جمله «گازپروم»، «نواتک»، «آکرون» و اشخاصی از روسیه و بلاروس اعمال کرده است.

 

 این فهرست شامل شرکت‌هایی مانند گازپروم که قبلا به عنوان بخشی از فعالیت‌های «یوروپول‌گاز» تحریم شده بود و دیگر شرکت‌هایی مانند آکرون و الیگارش روسی «ویاچسلاو کانتور» که حدود ۲۰ درصد سهام شرکت لهستانی «آزوتی» را در اختیار دارد، همچنین تمام شرکت‌هایی که زغال سنگ روسی را به لهستان وارد می‌کردند و همچنین الیگارش‌های مرتبط با دولت بلاروس است.

 

بر اساس بیانیه وزارت کشور لهستان، در مجموع، ۳۵ شرکت و ۱۵ شخص روسی و بلاروسی که در حوزه انرژی در این کشور فعالیت می‌کردند، تحریم شدند.

 

برخی منابع خبری گزارش کردند که بر اساس قرارداد «یامال»، روسیه عرضه گاز خود به لهستان را به حالت تعلیق درآورده است. به دنبال این رویداد، لهستان نیز از آمادگی خود برای تامین گاز مورد نیاز خبر داده است. رسانه‌های محلی نیز گزارش کردند که جریان گاز روسیه لهستان به دلیل عدم پرداخت به روبل متوقف شد.

 

دولت لهستان در تازه‌ترین واکنش به این مسئله اعلام کرده است که ورشو دارای گاز کافی در انبارهاست.

 

 شرکت گازپروم روسیه توقف صادرات گاز به لهستان را تایید نکرد

سرگئی کوپریانوف، سخنگوی شرکت گازپروم به خبرنگاران گفت که این شرکت گزارش‌های منتشر شده در خصوص توقف صادرات گاز به لهستان را تایید نمی‌کند.

 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "تاس"، گازپروم سه‌شنبه شب تاکید کرد، لهستان موظف است مطابق با روش پرداخت جدید، هزینه گاز مورد نیاز خود را به روسیه پرداخت کند. 

 

روسیه بر اساس قرارداد سال ۱۹۹۶ گازی موسوم به "یامال" به لهستان گاز ارسال می‌کند. بر اساس این قرارداد، روسیه موظف است سالانه حدود ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز به لهستان ارسال کند. 

 

بر اساس گزارش گمرک روسیه، صادرات گاز این کشور به لهستان در سال ۲۰۲۱ با ۹.۴ درصد افزایش به ۱۰.۵۸میلیارد متر مکعب رسید. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------