آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

گلایه دامداران از گرانی کنسانتره و قیمت پایین شیر و گوشت



گلایه دامداران خراسان جنوبی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
در جلسه بررسی مسایل و مشکلات واحد‌های دامداری خراسان جنوبی، دامداران از گرانی کنسانتره و قیمت پایین شیر و گوشت گلایه کردند.

به گزارش صدا و سیما، مشکل اصلی دامداران استانی نبود علوفه طبیعی و البته کنسانتره با نرخ مناسبگلایه دامداران از گرانی کنسانتره و قیمت پایین شیر و گوشت یا دولتی است که سبب شده هزینه‌های تولید برای دامداران گران تمام شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این جسله گفت: برای پیگیری مشکلات دامداران تمام تلاش خود را کرده ایم تا کوتاهی صورت نگیرد و سامانه بازرگام ۳۰ درصد در حوزه تأمین نهاده های دام‌های صنعتی و ۵۰ درصد در حوزه نهاده های سنتی و عشایر شارژ شده است و برای تامین کامیون و ناوگان کمک می‌کنیم.

 

اشرفی افزود: جلسه‌ای نیز با سرمایه گذاران خواهیم گذاشت تا در حوزه صنایع شیر و لبنیات سرمایه گذاری کنیم تا زنجیره ارزش تکمیل و به دامداران کمک شود.

 

وی گفت: کشت ۲ هزار ذرت علوفه‌ای نیز در دستور کار هست که می‌تواند به تامین علوفه دام استان کمک اساسی کند و این ذرت خاص دام و خاص مصرف داخل استان است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار افزود: برای اصلاح نژاد و خرید پشم نیز اقدامات خوبی صورت گرفته در سطح ملی که در آینده نزدیک نتیجه مثبت آن مشخص خواهد شد.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت: نهاده‌های دامی در سامانه بارگذاری شده و دامداران می توانند با مراجعه به سامانه بازرگام، مراحل جذب را انجام دهند.

 

جعفری افزود:مشکل نهاده این ماه را از خوزستان در حال پیگیری و حمل هستیم و همینطور از افغانستان به صورت وارداتی به استان تزریق خواهد شد که البته مقداری از آن وارد کشور شده است.

 

وی در خصوص مشکل جو نیز گفت: حمل جو عشایری از سیستان و بلوچستان در حال انجام است و در چند روز آینده از مقصد چابهار  وارد استان می شود.

 

همچنین در این جلسه مقرر شد نهاده تولیدی توسط شرکت پیوند خاوران با قیمت مناسب‌تر در اختیار دامداران قرار گیرد.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: به خاطر کاهش غلاتی که در اثر جنگ روسیه و اوکراین اتفاق خواهد افتاد و با توجه به اهمیت پیشگیری تبعات این اتفاق، در حوزه تولید، مشغول کشت ذرت علوفه‌ای در داخل استان به مساحت ۲ هزار هکتار هستیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------