آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

احتمال افزایش ۳۰ درصدی قیمت شیرینی در پی گرانی آرد



قیمت شیرینی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان مشهد گفت: اکنون شائبه‌هایی وجود دارد که قیمت آرد نول ویژه قنادی، هر کیسه ۴۰ کیلویی با ۱۴۰ درصد افزایش به ۶۱۰ هزار تومان برسد که در این صورت قیمت کیک و شیرینی ۳۰ درصد گران خواهد شد.

محمد فرزانی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز درخصوص احتمال افزایش قیمت کیک و شیرینی بیان کرد: به‌دنبال حذف یارانه و ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت آرد افزایش پیدا کرده است که به‌طبع به صنف و تولیدی‌های ما نیز تسری می‌یابد. ۳۰درصد ماده اصلی شیرینی آرد است، اما هنوز قیمت آرد رسما اعلام نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه قیمت کیک و شیرینی هنوز افزایش پیدا نکرده است، افزود: سامانه خرید آرد سایر مصارف همچنان بسته است و باتوجه‌به قول‌هایی که داده‌اند، سامانه هنوز باز نشده است و از افزایش قیمت آرد خبری نداریم.

 

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان مشهد خاطرنشان کرد: برای شیرینی، آرد نول ویژه قنادی می‌خریم که سبوس‌گیری بهتری دارد و نسبت به آرد حوزه نانوایی‌ها گران‌تر است. پیش از اینکه آرد گران شود، هر کیسه ۴۰کیلویی آرد سامانه‌ای را ۲۶۰هزار تومان می‌خریدیم.

 

فرزانی گفت: اکنون شائبه‌هایی وجود دارد که قیمت آرد نول هر کیسه ۴۰کیلویی با ۱۴۰درصد افزایش به ۶۱۰هزار تومان برسد، اما هنوز نرخ رسمی آن اعلام نشده است و این قیمت را هم در جایی مشاهده نکرده‌ام. در صورتی که قیمت آرد نول افزایش یابد، قیمت کیک و شیرینی حدود ۳۰درصد افزایش خواهد یافت.

 

وی تصریح کرد: بابت تأمین روغن نیز کمبود داریم. نمی‎دانم چرا کارخانه‌ها بابت توزیع روغن مقاومت می‌کنند. برخی شرکت‌ها توزیع روغن دارند، اما احتمالا دلیل کمبود روغن افزایش احتمالی قیمت آن است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------