آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران: اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم

عباس آرگون، عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران، درباره لزوم تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه گفت: در خصوص تعطیلات پایان هفته…

یارانه‌ جدید تا ۲ ماه قابل برداشت نیست؟



یارانه،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
یارانه نقدی جدید دو شب قبل به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما همچنان قابل برداشت نیست. بسیاری امیدوارند که این یارانه ظرف چند روز آینده واریز شود. اما زمزمه‌های دیگری در راه است.

به گزارش تجارت‌نیوز، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد اینگونه که دولت عنوان می‌کند بعید است یارانه‌ها ظرف دو سه روز آینده واریز شود و یارانه‌ها احتمالا یکی دو ماه دیگر قابل برداشت است.

 

مهدی طغیانی در گفتگو با تجارت‌نیوز تاکید کرد: اینگونه که اخبار دولت می‌گوید احتمالا یک تا دو ماه زمان می‌برد که یارانه جدید قابل برداشت شود.

 

طغیانی گفت: قرار است منبع پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی و کالا برگ، از محل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین شود. پس تا زمانی که دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را کامل حذف نکند یارانه نقدی قابل واریز نیست.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: برای واریز یارانه نقدی و حذف ارز ترجیحی عجله‌ای نیست. به مردم هم گفته‌ایم. احتمالا مردم یک تا دو ماه آینده می‌توانند یارانه واریزی را برداشت کنند. اما قطعا می‌دانیم که این یارانه ظرف چند روز آینده قابل برداشت نیست.

 

امروز هم وزیر کار اعلام کرد مردم فعلا اجازه برداشت یارانه جدید را ندارند، تا زمانی که بحث اصلاح قیمت‌ها اتفاق بیفتد. این گفته عبدالمالکی هم مهر تاییدی بر گفته طغیانی است. اینکه تا زمان اصلاح کلیه قیمت‌ها یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی قابل برداشت نیست.

 

چرا یارانه‌ها قابل برداشت نیست؟

اما چرا یارانه‌ها یکی دو ماه دیگر قابل برداشت می‌شود؟ سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت نمی‌خواهد بدون اینکه منابع پرداخت یارانه‌ها تامین شود، کاری انجام دهد و منتظر است تا ارز ترجیحی حذف شود و بعد از آن یارانه نقدی قابل برداشت شود.

 

بر این اساس به نظر می‌رسد اگر قرار باشد، زمان توزیع کالابرگ و ارز ۴۲۰۰ تومانی، دو ماه آینده باشد، باید گفت یارانه جدید واریز شده فعلا امکان برداشت ندارد.

 

ابراهیم رئیسی هم دو شب قبل در سخنرانی خود اعلام کرد که دو ماه یارانه نقدی به حساب مردم واریز می‌شود و پس از دو ماه، کالا برگ توزیع می‌شود. این زمان دو ماهه هم برای ایجاد زیرساخت‌های توزیع کوپن است.

 

سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به این سوال که چه زمانی پول‌های واریزی برداشت خواهد شد؟ گفت: تا آخر این ماه این موضوع تعیین تکلیف می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------