آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

برخی خانوار‌ها به خاطر گرانی میوه، ضایعات و دورریز آن را می‌خرند!



ضایعات میوه،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: مطابق آمارها برخی از خانوارها در شرایط کنونی اقدام به خرید ضایعات و دور ريزمیوه می‌کنند، اگرچه این موضوع در بین خانواده‌ها بسیار کم است، اما نباید از این اتفاق به‌راحتی گذشت و اجازه داد که میوه از‌ سبد خانوارها کاهش پیدا کند.

به گزارش رسالت، "اسدالله کارگر" رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران ضمن اشاره به کاهش مصرف میوه از سبد خرید خانوارها اظهارکرد: كاهش مصرف میوه در سبد خانوار آن‌هم به سبب افزایش نرخ این محصولات غیرقابل‌انکار است؛ اما باید در نظر گرفت زمانی که شوک گرانی نرخ به تمام بخش‌های اقتصادی و سایر کالا در بازارها رسیده چطور نرخ میوه نباید افزایش داشته باشد؟ بدیهی است که با‌ افزایش قیمت سایر‌ کالاها، نرخ میوه نیز دچار افزایش می‌گردد.

 

وی افزود: مطابق آمارها برخی از خانوارها در شرایط کنونی اقدام به خرید ضایعات و دور ريزمیوه می‌کنند، اگرچه این موضوع در بین خانواده‌ها بسیار کم است، اما نباید از این اتفاق به‌راحتی گذشت و اجازه داد که میوه از‌ سبد خانوارها کاهش پیدا کند.

 

کارگر تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که میوه از سبد خانوارها کاهش پیدا کند و حذف گردد. دراین راستا ضایعات میوه مدتی است که موردبررسی کارشناسان و فعالان در عرصه میوه و تره‌بار قرارگرفته است.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران همچنین خاطرنشان کرد: اتحادیه به دنبال برنامه‌ای است که پیش از رسیدن میوه‌ها‌ به ضایعات، آن‌ها را خشک کند. این هدف به سبب کاهش دورریز میوه است امیدواریم در آینده‌ای نه‌چندان دور این سیاست اجرایی شود.

 

وی بابیان این‌که در وضعیت فعلی میوه گران نیست، متذکر شد: حاشیه‌های تورم‌زا موجب گرانی میوه و سبزی در بازارهای کشور شده است. میوه پس از خروج از میدان اصلی و توزیع در واحدهای عرضه‌کننده سطح شهر می‌رسد و به طورحتم در این مسیر دستخوش افزایش نرخ در بخش‌های مختلف مانند حمل‌ونقل، اجاره واحد صنفی، دستمزد و بیمه کارگر، مالیات و سایر هزینه‌های جاری خواهد شد.او در پایان این گفت‌وگو‌ بیان داشت: در سال جاری‌ حاشیه‌های‌‌ تورم‌زا باعث شد تا‌ میوه افزایش قیمت ۴۰ تا ۵۰ درصدی را تجربه‌ کند. درچنین شرایطی مردم ناگزیرند که خرید و مصرف میوه خود را مدیریت می‌کنند اما بازهم مصرف میوه بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------