آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

کرونا مصرف گوشت قرمز را در کشور به نصف کاهش داد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
رییس شورای تامین دام کشور گفت: شیوع ویروس کرونا و پیامدهای زیانبار آن ، مصرف گوشت قرمز کشور را تا ۵۰ درصد کاهش داد.

منصور پوریان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در اهواز افزود: با توجه به اینکه بخش های پرمصرف گوشت قرمز همچون رستوران‌ها ، تالارها و زندان‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده و میهمانی‌های جمعی و سفرها نیز تا ۹۰درصد کاهش یافته مصرف گوشت قرمز تنها به مصرف ناچیز خانواده‌ها محدود شده است.

 

وی گفت: کاهش مصرف گوشت قرمز در حالی است که تولید گوشت قرمز و پرواربندی با توجه به بهبود مراتع و بارندگی ها در سال آبی جاری ، رو به افزایش بوده و تولیدکننده قادر نیست دام خود را در یک شرایط کاملا نامتعادل در بازار عرضه کند.

 

به گفته  پوریان ، قیمت هرکیلوگرم دام زنده سبک با وزن ۳۰ کیلوگرم به قیمت ۳۸۰ هزارریال و بالای ۵۰ کیلوگرم بین ۳۳۰ تا۳۵۰هزار ریال به فروش می‌رسد.

 

رییس شورای تامین دام کشور ادامه داد:درچنین شرایطی دولت باید با خرید دام مازاد و ارایه تسهیلات ارزان قیمت به تولید کنندگان اجازه ندهد دامداران بیش از این متضرر شوند.

 

پوریان، با اشاره به اختلاف قیمت گوشت قرمز و دام در کشتارگاه‌ها و بازار نهایی مصرف (قصابی‌ها) بیان کرد: دلالان و برخی واحدهای بسته‌بندی همچنان از این وضعیت نهایت استفاده را می‌کنند و اجازه نمی‌دهند گوشت قرمز به بهای متعادل و منطقی به دست مصرف کننده نهایی برسد.

 

وی گفت:با توجه به قیمت تمام شده برای تولیدکننده ، هرکیلوگرم گوشت گوساله در بازار نباید بیش از ۶۰۰هزار ریال و گوشت گوسفند نباید بالاتر از۷۵۰هزار ریال باشد ولی در عمل چنین چیزی در بازار اتفاق نیفتاده است.

 

افزایش پنج میلیونی جمعیت دامی کشور

رییس شورای تامین دام کشور ادامه داد: پارسال جمعیت دامی کشور از ۶۰ میلیون به ۶۵میلیون راس رسید.

 

پوریان با اشاره به مازاد تولید گوشت قرمز در کشور در شرایط فعلی بیان کرد:به دلیل بسته بودن مرزهای تجاری کشور ، امکان صادرات گوشت و فرآورده های گوشتی وجود ندارد و این وضعیت شرایط را برای دامدار و تولیدکننده بسیار سخت کرده است.

 

وی گفت: هم اکنون دامدار چاره‌ای غیر از نگه‌داشت دام و پرواربندی اجباری ندارد که این خود هزینه‌ زیادی را بر تولیدکننده تحمیل می‌کند.

 

به گزارش ایرنا هرکیلوگرم گوشت گوسفندی در بازار اهواز تا ۹۰۰ تا یک میلیون ریال و گوشت گوساله تا ۸۵۰هزار ریال عرضه می شود به همین دلیل بسیاری از خانوارهای با درآمد کم و متوسط توان خرید گوشت قرمز با این قیمت ها را ندارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------