آخرین اخبار اقتصادی

یارانه‌بگیران,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

توصیه به یارانه‌بگیران؛ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟

بخشی از گردش مالی حساب‌های شخصی بعضی افراد یارانه‌بگیر مربوط به تنخواه شرکت‌ها بوده که ضروری است این گردش مالی با حساب شرکت…

اذعان نعمت‌زاده به فشار افزایش مالیات بر ارزش افزوده



اخبار,اخبار اقتصادی,افزایش مالیات

وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای قانون رفع موانع تولید طی سه ماه آینده خبر داد و اذعان کرد که افزایش مالیات بر ارزش افزوده فشاری ایجاد کرده و اصناف، تولیدکنندگان و صادرکنندگان مشکلاتی در این زمینه دارند اما به هرحال قانون است و باید اجرا شود.

در حاشیه بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از بندر نوشهر در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا اظهار کرد: قانون رفع موانع تولید در 60 ماه و بیش از 30 آئین‌نامه پیش‌بینی شده است و به تدریج در حال تهیه آئین‌نامه‌های آن هستیم.

وی با بیان اینکه حدود نیمی از آئین‌نامه‌های مربوط به قانون رفع موانع تولید به تصویب دولت رسیده است، یادآور شد: به صورت دوره‌ای با دستگاه‎های مختلف برای تصویب این طرح همفکری صورت می‌گیرد تا طرح نهایی آماده اجرا شود.

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه قانون رفع موانع تولید ظرف سه ماه آینده تکمیل و اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: این قانون زمان‌بر است و برای زمان خاصی تعریف نشده و به تدریج در حال انجام است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به ایسنا درباره تکلیف پرداخت سهم بخش تولید از طرح هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار کرد: در بودجه، پیش‌بینی رقمی برای پرداخت به بخش تولید صورت گرفته بود اما به دلیل کمبود وصولی، این رقم پرداخت نشده است.

وی اظهار امیدواری کرد: بخشی از اعتبارات در سال جاری پرداخت شود.

این مسئول یادآور شد: برای حمایت از تولید از محل پشتیبانی صادرات، 50 میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده شده است.

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه مالیات ارزش افروده قانون است و از سه درصد شروع شده و سال به سال افزایش یافته است، گفت: این میزان هم اکنون به 9 درصد رسیده اما اصناف و واحدهای تولیدی و صادرکنندگان مشکلاتی در این زمینه دارند.

وی گفت: وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیاتی متولی این کار هستند و تلاش می‌کنند مشکلات را کمتر کنند اما به هر حال قانون است و این میزان باید پرداخت شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در شرایط فعلی دولت بیشتر اهتمام می‌ورزد تا رونق ایجاد کند و رکود را کاهش دهد، زیرا فشار وصول مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی ایجاد کرده است اما به هر حال قانون است و چاره‌ای جز اجرا نیست.

اخبار اقتصادی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------