آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آسوشیتدپرس: تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است

آسوشیتدپرس در گزارشی تفصیلی به بررسی تأثیر تحریم‌های اقتصادی بر فعالیت‌های قالی‌بافان سنتی در ایران پرداخته است که با…

فعالیت 12هزار تعاونی مسکن در کشور



اخبار,اخبار اقتصادی,فعالیت 12 هزار تعاونی مسکن

مدیرکل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت 12 هزار تعاونی مسکن در سطح کشور خبر داد و گفت: مهمترین طرح مسکنی که اکنون وزارت تعاون دنبال می‌کند، طرح مسکن مهر است.

"احمد بیگدلی شاملو" در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آن دسته از تعاونی‌های تامین نیاز مسکن که ماموریتشان به اتمام رسیده منحل می‌شوند ولی تعاونی‌هایی که  در اختیار دارند تا زمان اتمام و تحویل واحدها همچنان مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تکمیل هر چه سریع‌تر مسکن مهر، مهمترین طرح مسکنی که اکنون در وزارتخانه دنبال می‌کنیم پروژه مسکن مهر است که مردم و متقاضیان بسیاری پول داده‌ و سرمایه‌گذاری زیادی در آن صورت گرفته است.

بیگدلی شاملو درباره تخریب بخشی از مسکن مهر به دلیل بنیان ضعیف و مصالح نامرغوب نیز اظهار کرد: مسکن مهر پروژه‌ای سنگین است و اگر بخواهیم مقایسه کنیم 10 درصد ساختمان‌های کل کشور در طرح مسکن مهر است بنابر این ممکن است در برخی مناطق خاص استانداردهای لازم رعایت نشده باشد و این تخریب‌ها مربوط به آن مناطق باشد نه همه واحدهای مسکن مهر.

وی گفت: به طور کلی واحدهای مسکونی در سه حالت ساخته می‌شوند یا اینکه دوجانبه‌اند و تعاونی‌ها با پیمانکاران مورد تایید وزارت راه و شهرسازی مستقیما واحدها را می‌سازند یا اینکه وزارت راه و شهرسازی مستقیما با پیمانکاران طرف است و تعاونی‌ها تنها متقاضی انبوه هستند و هیچ نقشی در ساخت‌وساز ندارند بلکه آورده مردم را داده و ساخت‌وساز که تمام شود واحدها را تحویل می‌گیرند.

مدیرکل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون از خودمالکی به عنوان حالت سوم نام برد و افزود: در این حالت زمین دولتی نیست و متعلق به افراد است و تنها از شرایط و تسهیلات مسکن مهر استفاده می‌شود که معمولا تعاونی یا خود وارد ساخت‌وساز می‌شود یا پیمانکار می‌گیرد که باید مورد تایید وزارت راه و شهرسازی باشد و همه اینها ملزم به رعایت اصول فنی و مقررات مصوب شورای مسکن هستند در غیر این صورت پایان کار نمی‌گیرند.


اخبار اقتصادی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------