آینده مبهم پادشاه رمزارزها؛ احتمال سقوط بیشتر قیمت «بیت‌کوین» قوت گرفت



بیت کوین،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
در حالی که پیش‌بینی کوتاه‌مدت برای قیمت بیت‌کوین نزولی است، نظریه داو در بازارهای مالی بیان می‌کند که هیچ روندی ثابت نمی‌ماند.

روزنامه جهان صنعت نوشت: قیمت بیت‌کوین ضربه قابل توجهی طی هفته کنونی تجربه کرد و به 27/145 دلار کاهش یافت. این کاهش که نشان‌دهنده افت 2/30 درصدی طی ۲۴ ساعت است، به عوامل متعددی از جمله درگیری‌ها در اسرائیل، شرایط کلان اقتصادی فعلی به ویژه فروش گسترده استخراج‌کنندگان بیت‌کوین نسبت داده شده است. مقیاس فروش قابل توجه بوده و بیش از ۲۰هزار بیت‌کوین در این هفته فروخته شده است که بزرگ‌ترین فروش ماینرها از ماه آوریل تاکنون محسوب می‌شود. این حرکت به‌ عنوان تلاش استراتژیک توسط ماینرها برای استفاده از قیمت‌های بالای بیت‌کوین در جبران هزینه‌های عملیاتی خود و نتیجه تشدید فشار فروش در بازار تلقی می‌شود. این موضوع نگرانی‌هایی را در مورد مسیر آتی این ارز دیجیتال به وجود آورده است.

 

ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی کنونی در خاورمیانه نیز بر احساس عدم اطمینان در بازار افزوده و احتمال نزولی شدن روند قیمت بیت‌کوین را افزایش داده است. در چنین شرایطی، ممکن شاهد اصلاح عمیق‌تری باشیم. به دلیل خط روند مقاومتی بالایی، قیمت بیت‌کوین نزدیک به دو ماه است که در مسیر نزولی قرار دارد. در طول این نزول، هر حرکت به سمت این خط روند، با افزایش فشار فروش همزمان بود و متعاقبا باعث عقب‌نشینی آشکار بیت‌کوین شد. در حال حاضر، با قرار داشتن قیمت بیت‌کوین در زیر این خط روند مقاومتی و رد سطوح بالاتر، انتظار می‌رود احساسات نزولی همچنان در بازار ادامه یابد. اگر نوسان نزولی پیش‌بینی شده بتواند به طور قاطعانه میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰۰ روزه و خط روند حمایت اضطراری را نقض کند، فروشندگان می‌توانند قیمت بیت‌کوین را به سمت اصلاح عمیق‌تری سوق دهد. چنین حرکتی می‌تواند قیمت بیت‌کوین را با یک افت تقریبا ۱۰ درصدی، به سطح روانی ۲۵ هزار دلار برساند.

 

در حالی که پیش‌بینی کوتاه‌مدت برای قیمت بیت‌کوین نزولی است، نظریه داو در بازارهای مالی بیان می‌کند که هیچ روندی ثابت نمی‌ماند. از این رو، سرمایه‌گذارانی که نسبت به بیت‌کوین صعودی هستند، ممکن است منتظر یک بریک آگوست قطعی بالاتر از مقاومت فعلی باشند. چنین حرکتی نه‌تنها نشان‌دهنده اوج مرحله نزولی غالب است، بلکه بیانگر شروع یک چرخه صعودی مجدد نیز است. صعود بعدی پس از چنین بریک آوتی می‌تواند قیمت بیت‌کوین را به مرز ۳۰ هزار دلار برساند.

 

فروش سنگین «بیت‌کوین» توسط ماینرها

شرکت تحلیل رمزنگاری «اینتو د بلاک» مقیاس غیرمعمول فروش را برجسته و اشاره کرد که می‌تواند فشار فروش را در بازار بیشتر کند. با وجود این تاثیرات کوتاه‌مدت بازار و روندهای نزولی، سطحی از خوش‌بینی در جامعه بیت‌کوین وجود دارد. این خوش‌بینی ناشی از انتظار رهایی از فروش پس از ‌هاوینگ است که یک رویداد مهم در بازار بیت‌کوین محسوب می‌شود. پیش‌بینی می‌شود این رویداد به ‌طور بالقوه باعث ایجاد احساسات صعودی در بازار و افزایش مجدد ارزش بیت‌کوین شود.

 

ورود عظیم بیت‌کوین به بازار ممکن است فشار نزولی بر قیمت‌ها اعمال کند. باید به یاد داشت که افزایش فعالیت ماینرها، پس از دستیابی به سودهای بی‌سابقه توسط ماینرهای بیت‌کوین در ماه سپتامبر، اتفاق افتاده است. شرکت‌های ماینینگ معتبری مانند «کلین اسپارک»، «ریوت بلاکچی » و «ماراتون دیجیتال هولدینگز»، نتایج قابل توجهی را برای ماه گذشته گزارش دادند. آنها نیاز به گسترش و سرمایه‌گذاری در منابع انرژی تجدیدپذیر را اعلام کردند، اما همچنین با چالش‌هایی در عملیات خود مواجه هستند. هرچند فعالیت‌های ماینرها ممکن است روی نوسانات قیمت در کوتاه‌مدت تاثیر بگذارد، اما برخی افراد معتقدند که این فشار فروش در طول زمان کاهش می‌یابد و ممکن است شرایط را برای بازگشت بازار به حالت صعودی فراهم کند.

 

«اتریوم» هم با کاهش شدید روبه‌رو شد

هم‌راستا با تلاطم اخیر در بازار کریپتو، قیمت اتریوم با کاهش شدیدی روبه‌رو شد و از مقاومت هفتگی خود که در 1744 دلار قرار داشت، عقب‌نشینی کرد. با این افت، اتریوم اکنون در محدوده 1750 دلار معامله می‌شود. در طول این مسیر نزولی، فروشندگان قیمت اتریوم را به زیر خط روند حمایتی رساندند که نشان‌دهنده احتمال کاهش طولانی‌تر به سمت سطح  1500 دلار است. در صورتی که کندل روزانه زیر این خط روند بسته شود، می‌تواند فشار فروش را تشدید کند و به طور بالقوه، قیمت اتریوم را با یک افت ۶ درصدی به 1500 دلار برساند. در این میان، نگاهی به نمودار قیمت در تایم فریم هفتگی نشان می‌دهد که اصلاح مداوم قیمت اتریوم که در اواسط آوریل آغاز شد، بخشی از یک الگوی کنج طولانی‌مدت است. تحت تاثیر این الگو، قیمت اتریوم بین دو خط روند صعودی در نوسان است. براساس داده‌های تاریخی، هر آزمایش مجدد برای خط روند پایینی حمایتی منجر به افزایش قابل‌توجهی شده است. بنابراین قیمت اتریوم این بار هم احتمالا شاهد افزایش مومنتوم صعودی در این حمایت خواهد بود. این رشد پیش‌بینی شده می‌تواند به بهبود پایدار قیمت اتریوم کمک کند.

 

پادشاه رمزارزها به جنگ «اتریوم» می‌رود

از طرفی «رابین لینوس» رهبر پروژه «زیروسینک» قابلیت جدیدی به نام «بیت‌وی‌ام» را برای شبکه بیت‌کوین پیشنهاد کرده که هدف آن، معرفی و توسعه قراردادهای هوشمند خارج از زنجیره در شبکه بیت‌کوین بدون نیاز به سافت‌فورک است. این پیشنهاد الهام گرفته از «رول‌آپ‌های آپتیمیستیک» اتریوم و توسعه‌های اخیر در درخت مرکل است. «بیت‌وی‌ام» امکان اجرای «تورینگ» کامل را فراهم کرده و در عین حال، قوانین اجماع بیت‌کوین را هم حفظ می‌کند. در این سیستم، منطق قراردادهای بیت‌کوین به صورت خارج از زنجیره اجرا می‌شود، مشابه رول‌آپ‌های آپتیمیستیک اتریوم. در این روش، از الگوریتم‌های اثبات‌ تقلب و یک مدل چالش-پاسخ استفاده می‌شود، به گونه‌ای که یک اثبات‌کننده ادعاهایی را مطرح می‌کند و یک بررسی‌کننده می‌تواند از روش اثبات‌ تقلب، برای شناسایی و تنبیه ادعاهای نادرست استفاده کند. این امر، راه را برای ایجاد برنامه‌های پیچیده‌تر از جمله پل‌زدن بیت‌کوین با زنجیره‌های دیگر، ایجاد بازارهای پیش‌بینی یا پیاده‌سازی کد‌های عملیاتی جدید هموار می‌کند. با این حال، «بیت‌وی‌ام» محدودیت‌هایی نیز دارد، از جمله اینکه فقط برای تنظیم دونفره با یک اثبات‌کننده و یک بررسی‌کننده مناسب است و برای اجرای برنامه‌ها نیاز به محاسبات و ارتباطات قابل توجه خارج از زنجیره خواهد داشت.

 

پیشنهاد «بیت‌وی‌ام» به سافت فورک تپ روت (Taproot) متکی است که در نوامبر ۲۰۲۱ پیاده‌سازی شد. چهره‌های سرشناس در جامعه بیت‌کوین نسبت به پتانسیل بیت‌وی‌ام ابراز علاقه و البته احتیاط کرده‌اند. برخی از آنها در مورد آزمایش‌های دنیای واقعی هیجان‌زده هستند، در حالی که برخی دیگر توصیه می‌کنند نباید بیش از حد نسبت به این پیشنهاد مشتاق شد. یک نسخه اثبات مفهوم (proof-of-concept) در گیت‌‌هاب در دسترس است که نگرانی‌های مربوط به قفل شدن بیت‌کوین در این قراردادها را برطرف می‌کند. به طور کلی، بیت‌وی‌ام به عنوان توسعه‌ای در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند به رشد بیت‌کوین در آینده و افزایش قیمت آن در بازار صعودی بعدی کمک کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------