آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

سازمان دامپزشکی: میگوی صادراتی ایران به چین مرجوع نشده است



میگو صادراتی ایران به چین،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
سازمان دامپزشکی کشور در اطلاعیه ای با رد برگشت میگو پرورشی بوشهر از چین، اعلام‌کرد: تاکنون هیچ‌گونه میگوی تولید استان بوشهر از چین مرجوع نشده و همچنین میگوی این استان به ژاپن صادر نشده است که برگشت داده شود.

به گزارش فارس، سازمان دامپزشکی کشور در اطلاعیه‌ای نسبت به درج اخبار در زمینه برگشت میگوهای صادراتی ایران، توضیح‌داد: میگوی استان بوشهر در سال گذشته به بیش از ٢٣ کشور جهان شامل چین، روسیه، کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کشورهای حاشیه خلیج فارس و غیره صادر شده و از ابتدای سال ١٤٠٢ نیز این روند ادامه داشته است.

 

سال گذشته ٢٤ هزار تن میگو صادر شد که از این میزان ۵.۸ هزار تن به چین و ۸.۶ هزار تن به روسیه صادر شده است. امسال نیز صادرات میگو تا پایان آبان ماه نزدیک به ۱۱.۶ هزار تن بوده است که سهم چین ۱.۶ هزار تن و روسیه ۴.۷ هزار تن بوده است و تاکنون محموله ای به دلیل آلودگی فاضلابی و آلودگی بهداشتی به بوشهر برگشت داده نشده است.

 

لازم به ذکر است تاکنون هیچ‌گونه میگوی تولید استان بوشهر از چین مرجوع نشده و همچنین میگوی این استان به ژاپن صادر نشده است که برگشت داده شود.

 

این اطلاعیه می‌افزاید: همچنین برای صادرات محصولات شیلاتی به چین، کارگاه‌های فرآوری آبزیان باید کد تاییدیه بهداشتی مطابق استانداردهای بهداشتی این کشور را اخذ کنند و در صورت قصور در اجرای ضوابط بهداشتی چین، تاییدیه بهداشتی این کارگاه‌ها توسط چین لغو یا معلق می‌ شود و تا زمانی که چین از شرایط بهداشتی محصولات تولیدی آنها اطمینان حاصل نکند، اجازه صادرات مجدد را به این کارگاه ها نخواهد داد.

 

چنین محصولاتی با شرایط غیربهداشتی که در این خبر اعلام شده است تاکنون به بوشهر برگشت داده نشده و از طرف چین به ایران اعلام نشده است. در ضمن این کارگاه‌ها به‌طور منظم توسط ناظران و ممیزان بهداشتی دامپزشکی کشور و استان بوشهر مورد بررسی بهداشتی قرار می‌گیرند.

 

برپایه اطلاعیه سازمان دامپزشکی، پیش از تایید بهداشتی میگوهای صادراتی توسط اداره کل دامپزشکی استان بوشهر، این میگوها در آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان دامپزشکی مورد آزمایش قرار می‌گیرند و پس از تایید نتایج آزمایشگاهی مطابق استانداردهای بین‌المللی، گواهی بهداشتی بین‌المللی برای محموله‌ها صادر خواهد شد.

 

همچنین با توجه به دارا بودن دامپزشک در همه کارگاه های فرآوری آبزیان در استان بوشهر، روند بهداشتی تولید از ابتدای ورود میگو از مزارع پرورش به کارگاه فرآوری تا زمان بسته بندی، انجماد و حتی بارگیری تحت نظارت بهداشتی این دامپزشکان انجام می‌گیرد و درصورتی که تایید سلامت این محصولات برای داخل کشور یا خارج کشور تایید نشود، اجازه توزیع در داخل کشور یا صادرات نخواهند داشت.

 

لازم به ذکر است هر ساله برنامه پایش و بررسی وضعیت بهداشتی میگو با عنوان NRP توسط اداره‌های کل دامپزشکی استان‌ها انجام می‌گیرد و نمونه میگوهای اخذ شده از مزارع پرورش میگو برای برررسی باقیمانده ها و غیره به آزمایشگاه‌های بین‌المللی در اروپا ارسال می‌شوند. نتایج آزمایش‌های میگوهای ارسالی به آزمایشگاه‌های اروپا حاکی از سلامت میگوی ایران و میگوی استان بوشهر است که در سال جدید ایران مجدد اجازه صادرات میگو به اروپا را از اتحادیه اروپا اخذ کرد.

 

در خاتمه این اطلاعیه آمده است: از مراجع نظارتی و مدعی العموم خواستاریم با بر هم زنندگان امنیت روانی و امنیت بهداشتی جامعه برخورد قاطعی داشته باشند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------