آخرین اخبار اقتصادی

بهای اجاره خانه ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

رشد 42درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سالهای گذشته بی نظیر است

بهای اجاره خانه در کشور در فروردین، 1.7‌درصد به صورت ماهانه (در مقایسه با اسفند سال گذشته)، افزایش پیدا کرد. به گزارش…

چرا زولبیا و بامیه حدود ۱۵۰ درصد گران شد؟/ شکر عامل افزایش قیمت محصولات مورد نیاز رمضان



زولبیا و بامیه،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی وکافه قنادی گفت: با وجود افزایش قیمت شکر، اما واحد‌های صنفی اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی، زولبیا و بامیه را با نرخ مصوب ۱۷۰ هزار تومان به ازای هر کیلو برای واحد‌های درجه ۱ و ۱۴۰ هزار تومان در واحد‌های درجه ۲ می‌فروشند.

به گزارش اقتصاد ۲۴، امسال نیز مانند سال‌های گذشته با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان قیمت اقلام ضروری و پر تقاضا، افسار گسیخته شده و هر روز گران‌تر می‌شود.

 

شکر، خرما، لبنیات، گوشت و مرغ و ده‌ها اقلام ضروری و مصرفی در این ماه گوی سبقت افزایش قیمت را از یکدیگر ربوده و در این بین قیمت زولبیا و بامیه نیز تحت تاثیر افزایش قیمت شکر و سایر هزینه‌های تولید، گران‌تر از سال گذشته شده است.

 

تاثیر گرانی قیمت شکر بر زولبیا و بامیه

در همین رابطه علی بهره‌مند رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی در گفتگو گفت: امسال گرانی قیمت شکر تاثیر مستقیم بر نرخ زولبیا و بامیه مخصوص ماه رمضان گذاشته است.

 

وی گفت:‌ سال گذشته قیمت هر کیلو شکر به ۲۵ تا ۲۸ هزار تومان رسید که در سال جاری این رقم به حدود ۴۰ هزار تومان قیمت مصوب رسیده است.

 

بهره‌مند تصریح کرد: البته در برخی مواقع قیمت شکر در بازار به بالاتر از این رقم می‌رسد که این موضوع، قیمت محصولاتی که جهت تولید به شکر وابستگی دارد را افزایش می‌دهد.

 

تفاوت قیمت زولبیا و بامیه نسبت به سال گذشته زیاد است

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تاکید کرد: با وجود افزایش قیمت شکر، اما واحد‌های صنفی این اتحادیه زولبیا و بامیه را با نرخ مصوب ۱۷۰ هزار تومان به ازای هر کیلو برای واحد‌های درجه ۱ و ۱۴۰ هزار تومان در واحد‌های درجه ۲ ارائه می‌کنند. همچنین شیرینی نیز قیمت دستوری ندارد. این در حالی است که نرخ هر کیلو زولبیا و بامیه سال ۱۴۰۱ در واحد‌های درجه یک کیلویی ۷۰ هزار تومان و در واحد‌های درجه دو کیلویی ۶۰ هزار تومان بود.

 

به گفته رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی وکافه قنادی؛ افزایش قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه در سال جاری تنها به دلیل گرانی مواد اولیه تولید است و تولید کنندگان نقش مهمی در گرانی این محصول پرتقاضا در بازار ندارند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------