آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

نماینده مجلس: حقوق گمرکی معادل درصد ارزش کالا به یک درصد کاهش می یابد



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت:در راستای حمایت از بخش خصوصی، لایحه دوفوریتی از سوی دولت به مجلس ارسال شده تا حقوق گمرکی معادل چهاردرصد ارزش گمرکی کالا به یک درصد تبدیل شود که سعی می کنیم به صورت دو فوریتی این لایحه را در مجلس یه زودی تصویب شود تا مشکل بخش خصوصی حل شود.

میرتاج الدینی روز سه شنبه در دیدار فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی با وزیر اقتصاد و دارایی در تبریز، افزود: انتظار بخش خصوصی از دولت و مسوولان ثبات در تصمیم گیری ها و بخش نامه ها، توجه به نظرات بخش خصوصی در تصمیم گیری ها، برداشته شدن واقعی  موانع از سرراه تولید در حوزه صادرات و واردات و فقط در شعار نماند.

 

وی ادامه داد: تا زمانی که موانع به طور واقعی از سر راه بخش خصوصی برداشته نشود مشکلات رفع شدنی نیست، برای مثال آیا این درست است که یک تولید کننده، ماشین آلات تولید را وارد کشور کند ولی ۷ ماه است که در گمرک سهلان مانده، این مشکل مربوط به مدیران نیست بلکه مشکل بخش نامه ها و قوانین است.

 

تاج الدینی گفت: ضروری است بانک ها در حمایت از تولید جدی باشند، تسهیلات حوبی در بودجه دیده شده ولی اینکه بانک ها رقابت کنند با بخش خصوصی و خودشان بنگاهداری کنند، بخش خصوصی ضرر خواهد ددید باید از بنگاهداری بانک ها جلوگیری شود .

 

وی ادامه داد: وزارت اقتصاد و دارایی تعرفه ها را سریع اعلام کنید تا بخش خصوصی از سرگردانی برای واردات کالا خارج شود.

 

وی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی در حمایت از بخش خصوصی و رفع موانع اقدامات خوبی صورت گرفته که از جمله این اقدامات می توان به تصویب قانون تسهیل کسب و کار می باشد که در این قانون مجوزها به دوبخش تایید محور و مجوز محور تقسیم شده که بیش از ۹۰ درصد مجوزهای کشور ثبت محور هستند و نیاز به تایید ندارد.

 

وی با اشاره به تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان در مجلس نیز اظهار داشت: برای این منظور صندوق نوآوری سه هزار میلیارد تومان برای حمایت از کارهای دانش بنیان اعتبار در نظر گرفته شده و برای اجرای  این قانون نیز در بودجه سال جاری ۱۱ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 

ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------