آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چین تنها خریدار همه نفت خام ایران؟ / فروش نفت به بالاترین میزان از سال۲۰۱۹ رسید

صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶سال‌اخیر رسیده و به‌رغم تحریم‌های یک‌جانبه غرب، به اقتصاد این کشور برابر با…

روسیه صادرات گاز به اروپا را قطع کرد/ توافق گروه هفت درباره تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
شرکت روسی گازپروم امروز ( جمعه ) صادرات گاز به اروپا را متوقف کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز،شرکت گاز پروم روسیه امروز جمعه اعلام کرد در پی بروز نشتی در خط لوله نورد استریم یک، صادرات گاز از طریق این خط، که از اصلی ترین خطوط انتقال گاز است، به اروپا به صورت کامل قطع شد.

 

طبق اعلام این شرکت روسی؛ توقف جریان گاز به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم یک، تا زمان رفع کامل نقص عملکرد تجهیزات متوقف می شود.

 

خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه نیز تایید کرد که خط لوله صادرات گاز نورد استریم تا مدت زمان نامشخص بسته شده است.

 

این خبرگزاری به نقل از شرکت گاز پروم روسیه گزارش داد که شرکت زیمنس اعلام کرده که نشتی در موتور پمپاژ گاز تنها در یک کارگاه تخصصی قابل تعمیر است.

 

خبرگزاری بلومبرگ آمریکا نیز اعلام کرد که تصمیم روسیه برای توقف گاز از طریق خط لوله استریم ۱ بحران انرژی در اروپا را تشدید خواهد کرد.

 

«ویاچسلاو ولودین» (Vyacheslav Volodin) رئیس دوما (پارلمان) روسیه امروز (جمعه)  با تاکید براینکه تحریم های غرب علیه روسیه منجر به بحران انرژی برای دولت های غربی و اروپایی شده است، گفت: امنیت انرژی اروپا بدون روسیه غیرممکن است.

 

تارنمای خبرگزاری روسی «تاس» با انتشار این خبر به نقل از کانال تلگرامی رئیس دومای روسیه افزود، «رهبران دولت های اروپایی لازم است تا تحریم ها (علیه روسیه) را برداشته و (خط لوله) «نورد استریم ۲» را راه اندازند، در غیر این صورت آنها شرایط زندگی شهروندان خود را هر چه بیشتر پیچیده تر و (وخیم تر) می کنند.»

 

بنابراین گزارش رئیس دومای روسیه در این پیام افزود: لحظه (مواجه با) واقعیت برای رهبران دولت های اروپایی فرا رسیده است، دو راه برای خروج از وضعیتی که آنها برای خود ایجاد کرده اند، وجود دارد؛ نخست، حذف تحریم های نامشروع علیه ما (روسیه) و راه انداختن (خط لوله گاز) نورد استریم۲؛ دوم اینکه، همه چیز را به همان منوالی که بوده باقی گذارند که منجر به مشکلات اقتصادی و پیچیده تر شدن هرچه بیشتر وضعیت زندگی شهروندان اروپایی خواهد شد

 

توافق گروه هفت درباره تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه

وزیران دارایی هفت کشور صنعتی جهان امروز (جمعه) در یک نشست آنلاین درباره تعیین سقف قیمت برای نفت صادراتی روسیه به توافق رسیدند.

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، پیش از برگزاری نشست مجازی گروه هفت، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اعلام کرده بود که تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه، به بی‌ثباتی در این بازار منجر خواهد شد.

 

وزیران کشورهای گروه هفت در بیانیه‌ای اعلام کردند که قصد دارند محدودیت هایی را روی حمل و نقل دریایی نفت خام و فرآورده های نفتی روسیه اعمال کنند و تنها در صورتی که مسکو سقف قیمتی را رعایت کند، خدمات حمل و نقل به نفت صادراتی این کشور ارائه خواهد شد.

 

گروه هفت، هدف از این اقدامات را ایجاد ثبات در بازار نفت و کمک به کشورهای کم درآمد و دارای درآمد متوسط اعلام کرده است.

 

جی۷ نشست وزیران اقتصاد هفت کشور صنعتی است. این نشست برای اولین بار در سال ۱۹۷۵ با حضور شش کشور شامل آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا تشکیل شد و در ادامه کانادا نیز به آنها پیوست.

 

وزیران کشورهای گروه هفت همچنین از ایجاد مکانیسم های کاهش هدفمند قیمت خبر دادند تا اطمینان حاصل شود که کشورهای آسیب پذیر همچنان به بازارهای انرژی، از جمله روسیه دسترسی خواهند داشت.

 

کشورهای گروه هفت همچنین خواستار افزایش تولید نفت از سوی کشورهای تولیدکننده شدند و از تصمیم سازمان کشورهای تولید کننده نفت (اوپک) برای افزایش تولید استقبال کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------