آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

وزارت صنعت: آیفون ۱۴ در روند رجیستری قرار دارد، اما فقط مسافری



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
سخنگوی وزارت صنعت تاکید کرد در این مدت هیچگونه گوشی آمریکایی به صورت تجاری و انبوه وارد کشور نشده است.

امید قالیباف وعده داد به زودی آیفون‌های ۱۴ که به صورت مسافری وارد کشور شده‌اند، رجیستر شوند. قالیباف همچنین اعلام کرد هیچ‌گونه گوشی آمریکایی به صورت انبوه و تجاری وارد نشده است.

 

نزدیک به سه ماه از معرفی مدل‌های جدید آیفون می‌گذرد، اما هنوز این گوشی‌ها به صورت رسمی وارد کشور نشده‌اند. همچنین افرادی که آیفون ۱۴ را به صورت مسافری وارد کرده‌اند با گذشت یک ماه از فرصت رجیستری گوشی خود، با مشکلاتی روبه رو شده‌اند.

 

حال «امید قالیباف»، سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد به زودی نحوه و روند رجیستری آیفون ۱۴ اعلام خواهد شد.

 

او با تأکید بر اینکه در این مدت هیچگونه گوشی آمریکایی به صورت انبوه و تجاری وارد کشور نشده است، گفت: «با توجه به اینکه این گوشی‌ها به صورت مسافری نیز وارد کشور می‌شود برای آن راه حل نقطه‌ای و محدود اندیشیده‌ایم و به آن رسیدگی می‌کنیم.»

 

در این مدت پیش‌بینی‌های مختلفی از سوی انجمن واردکنندگان موبایل برای حل مشکل رجیستری گوشی‌های آیفون ۱۴ مطرح شد. سخنگوی این انجمن اواسط مهرماه درباره آخرین وضعیت رجیستری آیفون ۱۴ به دیجیاتو گفته بود که هنوز شناسه این گوشی‌ها در سامانه تعریف نشده است. موضوعی که موجب شده تا حتی امکان رجیستری مدل‌های جدید آیفون که به صورت مسافری وارد شده‌اند، وجود نداشته باشد. حتی اواخر ماه اخیر باز هم سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل گفته بود مشکل رجیستری آیفون ۱۴ احتمالا در هفته اول آذر حل می‌شود.

 

به نظر می‌رسد این سخنان سخنگوی وزارت صمت درباره عدم واردات تجاری، مهر تاییدی بر ممنوعیت واردات آیفون به صورت انبوه و تجاری دست کم برای زمان فعلی باشد. موضوعی که در نهایت به نفع مصرف‌کننده نیست و احتمالاً موجب کمبود این گوشی در بازار و شاید هم افزایش قیمت آن شود. هرچند بایستی منتظر ماند و دید چه تصمیماتی در راستای حفظ آرامش بازار موبایل گرفته می‌شود.

 

گفتنی است اردیبهشت ماه امسال گزارشی از شبکه خبر منتشر شد که در آن اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از تلاش برای ممنوعیت واردات گوشی‌های آمریکایی به کشور خبر دادند. «علی خضریان»، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در این گزارش اظهار داشت بنابر قولی که از وزیر صمت گرفته‌اند، قرار است تا پایان شهریور ۱۴۰۱ جلوی واردات آیفون گرفته شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------