آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

گاز صنایع گیلان و کارخانه سیمان تهران قطع شد



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
بنابر تصمیم مرکز مدیریت دیسپاچینگ شرکت گاز و به منظور تأمین گاز بخش خانگی، گاز صنایع استان برای دو روز آینده قطع شد.

به گزارش فارس ، در پی فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان گیلان، دمای هوای استان نیز کاهش یافته است.

 

بنا بر گفته هواشناسی گیلان، دمای هوای استان بین ۶ تا ۱۲ درجه کاهش یافته است.

 

اما در پی کاهش شدید دما در گیلان، مصرف گاز به ویژه در بخش خانگی به شدت افزایش یافته است؛ روز گذشته مدیرعامل شرکت گاز گیلان از افزایش مصرف سه میلیون مترمکعبی گاز در استان خبر داده بود.

 

طی بخشنامه‌ای که جدیداً مرکز مدیریت دیسپاچینگ شرکت گاز به این مجموعه در استان گیلان صادر کرده، قرار است محدودیت هایی در بخش بهره‌وری ایجاد شود.

 

عیسی جمال‌نیکویی، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان به خبرنگار فارس گفت: بنا بر تصمیم مرکز مدیریت دیسپاچینگ شرکت، گاز بخش صنایع استان طی پنجشنبه و جمعه همین هفته قطع خواهد بود.

 

به گفته وی، احتمالاً تا ۱۰ روز آینده محدودیت‌هایی در توزیع گاز کشور وجود داشته باشد اما انتظار است با مدیریت مصرف مردم در بخش خانگی، محدودیت در بخش صنایع برداشته و ازسرگیری فعالیت‌های صنعتی ادامه داشته باشد.

 

گفته شده این تصمیم مرکز مدیریت دیسپاچینگ شرکت گاز به منظور تأمین گاز بخش خانگی صورت گرفته است.

 

پیشتر شرکت گاز اعلام کرده بود اگر مشترکان در بخش خانگی تنها دو درجه دمای اتاق خود را کاهش دهند، شرکت مشکلی در تامین گاز نخواهد داشت.

 

گاز کارخانه سیمان تهران قطع شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ آقای علی اصغر گرشاسبی مدیرعامل شرکت سیمان تهران با اشاره به توقف تولید در کارخانه سیمان تهران اظهار داشت: از غروب روز دوشنبه ۱۹ دی‌ماه گاز ۳ خط تولید فعال کارخانه به‌طور کامل قطع و عملاً شرکت با مشکل جدی تولید مواجه شد.

 

وی افزود: از نیمه دوم آبان ماه و با اعمال محدودیت در مصرف گاز، کارخانه سیمان تهران به دلیل عدم امکان استفاده از سوخت جایگزین مجبور به توقف ۲ خط تولید از ۵ خط فعال شد.

 

مدیرعامل شرکت سیمان تهران در ادامه با اشاره به عدم امکان استفاده از سوخت جایگزین در شرکت سیمان تهران قطع کامل گاز کارخانه سیمان تهران را به معنای قطع شریان حیاتی این واحد تولیدی دانست و گفت: قطعاً همان‌گونه که مسئولان به برقراری گاز بخش مردمی و تجاری به‌عنوان خط قرمز خود توجه دارند، باید تأمین گاز این واحد تولیدی را نیز در اولویت کار خود قرار دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------