آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا

فردا یکشنبه (دوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نوزدهمین حراج شمش طلا برگزار می‌شود. به گزارش ایلنا؛ طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران،…

دستاورد خاندوزی: چراغ سبز برای فیلتر فضای مجازی، عدم کنترل تورم و نقدینگی/ آقای وزیر؛ کارنامه شما پر از هیچ است!



 خاندوزی,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
وزیر اقتصاد امروز در واکنش به احتمال برکناریش عملکردش را در طول یک سال و چندماه بسیار خوب و مثبت ارزیابی کرد و مخالفان خود را افرادی خطاب کرد که منافعشان به خاطر اقداماتش به خطر افتاده است. وی گفته دست یابی به رکورد ۱۸۰ هزار مجوز کسب و کار آنلاین از دستاوردهای وزارت اقتصاد است! 

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ وزیر اقتصاد امروز در واکنش به برکناریش عملکردش را در طول یک سال و چندماه بسیار خوب و مثبت ارزیابی کرد و مخالفان خود را افرادی خطاب کرد که منافعشان به خاطر اقداماتش به خطر افتاده است .

 

با ذکر این نکته که نگارنده هیچ گونه وابستگی به جریانات سیاسی ندارد در روزهای آتی محورهای وی را با مستندات رسمی پاسخ خواهد داد اما ترجیح می دهم در اولین گام اقدام وزیر اقتصاد در دستیابی به رکورد ۱۸۰ هزار مجوز کسب و کار آنلاین را از دیدگاه فعالان این حوزه منتشر نمایم .

 

چند ماه از فیلتر اینستاگرام و واتساپ، اختلال و قطعی اینترنت گذشته و هیچکس درباره ادامه یا پایان وضعیت فعلی پاسخگو نیست. مدیران کسب‌وکارهای آنلاین  از آسیب محدودیت‌های اخیر به فعالیتشان سخن گفتند و به نظر می‌رسد موج فیلترینگ، سونامی تعدیل و یا حتی تعطیلی استارتاپ‌های کوچک و متوسط را به همراه خواهد داشت.

 

به گواه آمارهای رسمی،فیلترینگ و  اختلالات اخیر اینترنت و مسدودسازی‌ها بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان به کسب و کارها خسارت وارد کرده  و ادامه آن می‌تواند کشور را با چالش بزرگ بیکاری رو به رو کند. چنانچه یک  فعال کسب و کارهای آنلاین در مصاحبه ای اعلام کرده است   فیلترینگ و قطعی اینترنت موجب شده سه گروه را تحت تاثیر قرار داده است. نخست اکوسیستم استارتاپی و کسب‌وکارهای بزرگ که از اینستاگرام به عنوان یک کانال تبلیغاتی مهم بهره می‌بردند و اکنون با از دست دادن آن، افت فروش 50 تا 70 درصدی را تجربه می‌کنند: «این موضوع در کنار دیگر شرایط کشور، موجب شده تا کاهش فروش انفجاری رخ دهد و نتیجه نهایی آن نیز اقداماتی همچون تعدیل نیرو و بیکاری تعداد زیادی از آدم‌هاست؛ همچنین ضعف اکوسیستم را به دنبال خواهد داشت.»

 

ابوطالبی معتقد است گروه دوم یعنی کسب‌وکارهای کوچک، بیشترین ضربه را از فیلترینگ یک ماه اخیر خورده‌اند، او در این باره  گفت: «ما با کسب‌وکارهای کوچک بسیاری در ارتباط هستیم، کسب‌وکارهای خانگی که فقط روی اینستاگرام فروش داشته‌اند و در حال حاضر شرایط بدی را تجربه می‌کنند. آن‌ها امکان فروش محصولاتشان را ندارند و از سوی دیگر باید پاسخگوی چک، حقوق نیروها و… باشند.»

 

او در ادامه با اشاره به متخصصین شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام، آن‌ها را سومین گروهی می‌داند که از فیلتر اینستاگرام ضربه خورده‌اند. افرادی که در این روزها کمتر به آن‌ها پرداخته شده است: «با افزایش استقبال از اینستاگرام، کسب‌وکارها این پلتفرم را کانال تبلیغاتی مناسبی برای خود دانسته و طبیعتا نیاز به نیروی متخصص در حوزه سوشال مدیا افزایش یافت. همین نیز موجب شد تا افراد زیادی به سراغ این حوزه رفته و آموزش ببینند. اما این افراد اکنون و پس از چند سال فعالیت و تخصص، حوزه کاری خود را در معرض نابودی می‌بینند که بایستی به 4 سال قبل بازگشته و از صفر شروع کنند. در واقع در حال حذف یک موقعیت شغلی در کشور هستیم.

 

آقای وزیر : دستیابی به رکورد ۱۸۰ مجوز در این روزهای فیلترینگ شبیه یک لطیفه است تا یک دستاورد ، وقتی اکثر کسب و کارهای آنلاین همگی  در حال تعطیلی هستند صدور مجوز چه دردی را دوا می کند.

 

راستی آقای وزیر ؛ گر ما را طلا نمی گردانی مرحمت فرما مس نگهدار

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------