خرید آپارتمان‌های 1.5 میلیاردی با وام خرید مسکن



  وام خرید مسکن,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
مقام مسئول وزارت راه با اشاره به پرداخت وام ۴۸۰ میلیونی خرید مسکن، گفت: زوج‌های جوان می‌توانند در جنوب شهر تهران با ۱.۵ میلیارد صاحب آپارتمان کوچکی شوند.

به گزاش تسنیم، خلیل محبت خواه اظهار کرد: مجردهای ساکن تهران می‌توانند 280 میلیون تومان وام مسکن دریافت کنند. این وام شامل 200 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و 80 میلیون تومان وام جعاله است.

 

 وی ادامه داد: زوج های تهرانی نیز تا سقف 480 میلیون تومان  (200 میلیون تومان وام خرید برای هر یک از زوجین و 80 میلیون تومان وام تعمیر) امکان استفاده از تسهیلات خرید مسکن را دارند.

 

وی افزود:‌ در زمان حاضر زوج های تهرانی می توانند در مرکز و جنوب شهر تهران با 1.5 میلیارد تومان و حتی 1.3 میلیارد تومان صاحب آپارتمان‌های کوچک شوند.

 

به گزارش تسنیم، برای استفاده از وام 480 میلیون تومانی متقاضیان باید 2 برابر مبلغ وام، اوراق را از طریق بورس خریداری شود. در واقع برای وام 480 میلیون تومانی باید 960 برگه اوراق حق تقدم خریداری شود.

 

در زمان حاضر قیمت هر برگه از این اوراق به‌طور متوسط حدود 125 هزار تومان است. از این رو متقاضی بایستی حدود 120 میلیون تومان برای استفاده از وام خرید مسکن بانک مسکن در همان ابتدا هزینه کند.

 

به‌عبارت دیگر 360 میلیون تومان از وام 480 میلیون تومانی خرید مسکن باقی می‌ماند که با توجه به قیمت‌های کنونی مسکن، اثرگذاری چندانی در قدرت خرید مردم نخواهد داشت. در این شرایط به نظر می‌رسد زوج‌های جوان کمی وجود دارند که یک میلیارد و 140 میلیون تومان پس‌انداز داشته باشند.

 

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------