آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

پیش‌فروش بلیت‌ قطار و اتوبوس‌ برای سفرهای نوروزی به‌زودی اعلام می‌شود



  پیش‌فروش بلیت‌ قطار ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای پیش‌فروش بلیت‌ سفرهای نوروزی در دستور کار شرکت راه‌آهن و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار دارد. 

به گزارش ایسنا، رضا نفیسی درباره تدابیر اندیشیده‌ شده برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ با اعلام اینکه زمان اجرای طرح از روز ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین است، گفت: با توجه به تقارن تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۲ از سوم فرورین با ایام ماه رمضان پیش‌بینی می‌شود سفرها در روزهای قبل از ماه رمضان اوج بگیرد.  همچنین با توجه به ایام مبارک نیمه شعبان در ۱۵ اسفندماه، پیش‌بینی می‌شود شاهد آغاز سفرها همزمان با این روز باشیم.

 

وی اقدامات مربوط به سفرهای نوروزی را قبل از سفر، حین سفر و بعد از سفر دانست و افزود: اقدامات قبل از سفر شامل بهسازی مسیرهای تردد، آماده‌سازی پایانه‌ها، نصب علائم، خط کشی و روکش آسفالت شبکه جاده‌ای و بهسازی ناوگان بخش ریلی و دریایی می‌شود و طبق گزارش‌های ارائه‌شده از سوی سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی برنامه‌هایی برای بهبود شرایط سفر در همه حوزه‌های حمل ونقل دریایی، هوایی، ‌ریلی و جاده‌ای در دست اقدام است.

 

رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: پیش‌فروش بلیت‌های راه‌آهن و اتوبوس‌ها توسط سازمان‌های مسئول در دست برنامه‌ریزی بوده و در اسرع وقت اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

 

نفیسی از هماهنگی با همه سیستم‌ها و سازمان‌ها از جمله هلال احمر، پلیس، اورژانس و ... برای حضور در جاده‌ها خبر داد و گفت: میز خدمت نیز در پایانه‌ها و مجتمع‌های برپا خواهد شد تا افرادی با حضور در این میزها پاسخگوی مشکلات مردم باشند و همچنین پاسخگویی به هرگونه تاخیر در سفرهای شیوه‌های مختلف حمل‌ونقل در دستور کار سازمان‌های مسئول قرار دارد.

 

بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی، وی با بیان اینکه سفرهای نوروز ۱۴۰۱ نسبت به دوران قبل از کرونا یعنی سال ۱۳۹۸ روند افزایشی داشت، ‌ افزود: پیش‌بینی می‌شود در نوروز ۱۴۰۲ نیز حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش سفر را نسبت به سال گذشته مشاهده کنیم. سفرهای هوایی نوروز ۱۴۰۱ نسبت به قبل از کرونا یعنی سال ۱۳۹۸ حدود ۵۰ درصد، سفرهای ریلی ۴۵ درصد و سفرهای جاده‌ای حدود ۲۷ درصد رشد داشته است.

 

به گفته رئیس مرکز ایمنی حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی، سفرهای برون‌مرزی جاده‌ای و سفرهای خارجی هوایی نیز رشد بیشتری خواهد داشت. همچنین سفرهای جاده‌ای با وسایل نقلیه شخصی بیشتر از وسایل نقلیه عمومی خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------