چرا فشار آب افت کرد؟



فشار آب  ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
در حالی که طبق اعلام مشترکان طی روزهای اخیر، فشار آب در برخی از مناطق تهران با افت همراه بوده اما مدیر دفتر بهره‌برداری شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران می‌گوید که هیچگونه برنامه‌ریزی برای اعمال افت فشار آب صورت نگرفته و علت این مساله در برخی مناطق افزایش مصرف آب است.

به گزارش ایسنا؛ تهران یکی از استان‌های خشک کشور محسوب می‌شود که در طول سال‌های اخیر وضعیت چندان مناسبی در حوزه منابع آبی نداشته است، این موضوع در ایام گرم و حتی روزهای پایانی سال به دلیل رسم خانه‌تکانی، بیشتر نمود داشته و در نتیجه مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

 

بر اساس گزارش‌های مردمی که از برخی نقاط مختلف از شمال، جنوب، شرق و غرب تهران به ایسنا اعلام شده، افت فشار آب طی روزهای گذشته قابل توجه بوده تاجایی که بعضا انجام امور روزمره نیز با مشکلاتی همراه شده است، با این حال شرکت آبفای تهران اعلام می‌کند که هیچ گونه برنامه‌ریزی برای کاهش افت فشار آب انجام نشده است.

 

علی اکبر ملکوتی - مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه شبکه توزیع و کاهش آب بدون درآمد شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران در این رابطه به ایسنا توضیح داد: در شهر تهران هیچ برنامه‌ای برای ایجاد افت فشار و یا قطع آب نداریم، ممکن است باتوجه به مصارفی که مشترکان در روزهای پایانی سال دارند، مصرف آب افزایش یافته و تامین آب در طبقات بالا با مشکل مواجه شود که آن‌ هم به دلیل مصارف بالاست.

 

وی با تاکید بر اینکه به صورت برنامه‌ریزی شده هیچ گونه افت فشاری را نداریم و اگر قرار باشد این مساله به صورت برنامه‌ریزی شده اتفاق بیفتد، حتما از قبل اطلاع‌رسانی می‌کنیم، اظهار کرد: طی روزهای گذشته میزان مصرف آب بسیار افزایش یافت و این میزان مصرف را برای روزهای گرم سال پیش بینی می‌کردیم، درواقع اوج مصرفی را که در تابستان شاهد بودیم، اکنون تجربه کردیم و این نشان می‌دهد که مصرف آب در تهران بالا بوده و نیاز است باتوجه به خشکسالی سال‌های اخیر و حجم منابع سدها مدیریت مصرف را بیشتر رعایت کنیم.

 

مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه شبکه توزیع و کاهش آب بدون درآمد شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران با بیان اینکه حجم ذخایر آب در سدها در مقایسه با سال گذشته ۹۵ میلیون مترمکعب کاهش یافته و نباید تصور کنیم بارندگی‌هایی که اکنون اتفاق افتاده و بیشتر به صورت برف است، می‌توان کمبودها را جبران کرد، گفت: باید همچنان بحث مصرف بهینه آب شرب و قطع مصرف آب غیر ضروری مورد توجه قرار بگیرد.

 

به گفته ملکوتی نباید از آب برای شست‌وشوی حیات، شیشه‌ها و معابر استفاده شود و می‌توان از روش‌های جایگزین ماننند شیشه‌شورها، دستمال مرطوب و یا تی استفاده کرد. این موارد باید رعایت شود تا بتوانیم منابعی را که اکنون در دسترس است را برای پیک مصرف تابستان استفاده کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه در این ایام حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد میزان مصرف آب افزایش می‌یابد، گفت: باید در این شرایط شهروندان تغییر الگوی مصرف آب را در دستور کار خود قرار دهند، انرژی آب مانند سایر انرژی‌ها مانند برق و گاز نیست که بتوان به راحتی آن را منتقل کرد، باید در حفظ آن کوشا باشیم تا همیشه این منابع را به‌طور پایدار در دسترس داشته باشیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------