سیب‌زمینی‌ چادگان روی دست کشاورزان ماند



 کشت سیب زمینی در چادگان,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
مدیر جهادکشاورزی شهرستان چادگان گفت: کشت سیب زمینی امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته و ۵۲ هزار تن انواع سیب زمینی در این شهرستان انبار شده است. 

حسین محمدی، مدیر جهادکشاورزی شهرستان چادگان در گفت‌وگو با  فارس در چادگان اظهارداشت: در سال زراعی جاری ۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان چادگان زیر کشت سیب زمینی رفت و ۶۵ هزار تن سیب زمینی برداشت شد.

 

وی افزود: بیشترین کشت سیب زمینی در این مزارع به انواع اگریا، جیلی و ماردونا اختصاص دارد که دربخش مرکزی و چناررود کشت شده است.

 

محمدی عنوان کرد: کشت سیب زمینی در این شهرستان به روش بارانی و تیپ آبیاری است که صرفه‌جویی خوبی در مصرف آب به همراه داشته است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چادگان گفت: سیب زمینی در این شهرستان به قیمت هر کیلوگرم ۳ الی ۴ هزار تومان به فروش می‌رسد که با توجه به هزینه‌های زیاد کشاورزی باعث متزلزل شدن کشاورزان شده است.

 

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از خسارت کشاورزان لازم است دولت تمهیداتی بیندیشد تا سیب‌زمینی به خارج از کشور صادر شود.

 

محمدی گفت: کشت سیب زمینی امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته و الان ۵۲ هزار تن انواع سیب زمینی در این شهرستان انبار شده است.

 

یکی از کشاورزان شهر رزوه به خبرنگار فارس در چادگان گفت: ما از دولت و مسؤولین شهرستان در خواست داریم تدابیری بیندیشند تا نسبت به صدور سیب زمینی اقدام شود چون ما وام دریافت کرده‌ایم و در پرداخت وام با مشکل روبرو شده‌ایم.

 

یکی از کشاورزان روستای گشنیزجان بخش مرکزی نیز گفت: از دولت‌مردان انتظار داریم فکری به حال کشاورزان بکنند تا باعث رنجش بعضی از کشاورزان نشود چون با خرید سیب زمینی کیلویی ۳ الی ۴ هزار تومان کشاورز شکست سختی خواهد خورد.

 

یکی از سیب‌زمینی‌کاران بخش چناررود چادگان نیز اظهار داشت: من با اجاره کردن زمین و خرید بذر گران‌قیمت زمین کشاورزی را به کشت سیب زمینی اختصاص دادم که متاسفانه با رکود قیمت سیب زمینی مواجه شدم و کلی بدهی بانکی دارم که باعث نابودی زندگی من می شود.

 

این سیب‌زمینی‌کار افزود: سال گذشته محصول سیب زمینی فروش خوبی داشت، ولی امسال با این قیمت بازار و هزینه‌هایی که کردم جوابگو نیست و اگر محصول ما به فروش نرود بدهی سنگینی را باید متحمل شوم.

 

شهرستان چادگان در ۱۲۰ کیلومتری غرب استان اصفهان واقع است و شغل بیشتر اهالی این منطقه دامداری و کشاورزی است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------