اعتراض کارگران آبفای شوش به معوقات مزدی و بیمه‌ ای



اعتراض کارگران آبفای شوش ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
کارگران قرارداد مستقیم و پیمانکاری آب و فاضلاب شهرستان شوش با دو تا سه ماه حقوق معوقه و مطالبات پرداخت نشده، شرایط معیشتی نامناسبی دارند.
 به گزارش ایلنا، حدود ۳۷ کارگر قرارداد مستقیم و ۵۴ کارگر پیمانکاری اداره آب و فاضلاب شهرستان شوش در استان خوزستان با عناوین شغلی مختلف، دو تا سه ماه حقوق پرداخت نشده، دارند. آن‌ها طی روز‌های گذشته با تجمع در محدوده اداره آبفای شوش خواستار رسیدگی مسئولان استانی به وضعیت پرداخت مطالبات عقب افتاده خود شدند.

 

یکی از این کارگران با بیان اینکه از شهریور ماه تا آذر ماه حقوق کارگران بدون اضافه کاری محاسبه و پرداخت شده است، افزود: در حالی مطالباتمان با تاخیر دریافت می‌کنیم کهاما نه پیمانکار و نه آبفای شوش هیچکدام مسئولیت پرداخت طلب مزدی تسویه نشده را برعهده نمی‌گیرند.

 

این کارگر پیمانکاری آبفای مشکین شهر همچنین در مورد معوقات بیمه‌ای خود و همکارانش گفت: غیر از مزد پرداخت نشده، در سوابق بیمه تامین اجتماعی ما نیز مشکلاتی دیده می‌شود و از قرار معلوم بخش زیادی از حق بیمه ما به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

 

این کارگر دلیل به تاخیر افتادن حقوق را کمبود منابع مالی از سوی آبفا عنوان کرد و گفت: طی سال‌های گذشته که با مسئولیت پیمانکاران مختلف و آبفا مشغول بکار بوده‌ایم هیچ وقت در موعد مقرر حقوق دریافت نکرده‌ایم.

 

او افزود: معوقاتی از سالهای گذشته طلبکاریم که برای دریافت آن دست کارگران به جایی بند نیست.

 

به ادعای وی؛ اکثر کارگران به علت افزایش معوقات با مشکل روبه‌رو هستند. در عین حال به هر مسئولی شکایت می‌بریم فقط شنونده است و هیچ اقدامی نمی‌کند.

 

طبق اظهارات این کارگر آبفای شوش؛ برای جبران بی‌پولی و تامین مایحتاج روزانه خانواده‌هایمان در برخی مواقع خارج از ساعت کاری، کار می‌کنیم و از آشنایان هم قرض کرده‌ایم.

 

به گفته او؛ کارگران پیمانکاری خواستار عقد قرارداد مستقیم با شرکت آب و فاضلاب هستند و از کار با پیمانکار خسته شده‌اند. انتظار داریم مسئولان به خواسته‌ی کارگران در ارتباط با حذف شرکت‌های پیمانکاری برای معوقات مزدی کارگران آبفای شوش اهمیت قائل شوند و آن را پیگیری کنند چراکه کارگران این واحد خدماتی در آستانه سال جدید دچار مشکلات زیادی هستند.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------