آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

تعطیلی ۲۰ درصد خشکشویی‌ها در سال جاری/ رکود در صنف لباسشویی‌ به بیش از ۵۰ درصد رسید



 ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
فعالان صنف خشکشویی می‌گویند؛ به دنبال تورم اقتصادی کشور، رکود به بیش از ۵۰ درصد لباسشویی‌ها و خشکشویی‌ها رسیده و این موضوع باعث تعطیلی حدود ۲۰ درصد از واحد‌های صنفی در این رسته شغلی در سال جاری شده است.

به  گزارش اقتصاد ۲۴؛در روز‌های پایانی سال تکاپو برای تمیزی خانه در بین شهروندان بیشتر شده است تا جایی که بازار اقلام مورد نیاز خانه تکانی در بسیاری از موارد با گرانی مواجه شده است.

 

برخی از شهروندان برای صرفه جویی آب و گا‌ها نظافت بهتر، البسه خانواده و پرده منزل را به خشکشویی و لباسشویی می‌سپارند، اما نکته قابل تامل در این موضوع بحث تفاوت قیمت خدمات در این صنف است.

 

هر واحد صنفی در این رسته شغلی در هر منطقه قیمت متفاوتی را در برابر خدمات‌دهی به مشتریان دارد که این مسئله موجب گلایه شهروندان شده است.

 

سفیدشویی، خشکشویی، لباسشویی و سایر خدمات این صنف هر کدام قیمت متفاوتی دارد، اما این نرخ‌گذاری در هر منطقه و شرایط واحد صنفی هم متفاوت است.

 

هر سال با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال تقاضا در این صنف بیشتر می‌شود، اما امسال بنا به اظهارات شهروندان، مردم تقاضای کمتری برای دریافت خدمات از این واحد‌های صنفی دارند.

 

به گفته فعالان این رسته شغلی، امسال مردم برای پرداخت هزینه از سبد خانوارشان در راستای خشکشویی و لباسشویی تمایلی به صرف هزینه ندارند و این موضوع رکود عجیبی را در این بازار ایجاد کرده است.

 

فعالان این بازار می‌گویند؛ به دنبال تورم اقتصادی کشور، رکود به بیش از ۵۰ درصد لباسشویی‌ها و خشکشویی‌ها رسیده و این موضوع باعث تعطیلی حدود ۲۰ درصد از واحد‌های صنفی در این رسته شغلی در سال جاری شده است.

 

رکود به صنف خشکشویی و لباسشویی هم رسید

در همین رابطه ابوالفضل رجب زاده، رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی تهران در گفتگو با اقتصاد ۲۴ گفت: برخی از واحد‌های صنفی لباسشویی و خشکشویی در سال جاری به دلیل تورم و رکود در اقتصاد ناگزیر تعطیل شدند و این رکود، ضربه بزرگی به این صنف وارد کرده است.

 

رکود در صنف خشکشویی‌

به گفته رجب زاده، رکود کم سابقه در صنف لباسشویی و خشکشویی به تورم موجود در جامعه بازمی‌گردد چراکه مردم توان پرداخت پول برای هزینه‌های غیر ضروری مانند لباسشویی و خشکشویی را ندارند. این شغل، شغل لوکسی محسوب می‌شود و هر سال مراجعه به ما کمتر از سال قبل می‌شود. در حال‌ حاضر با وجود اینکه نزدیک عید نوروز هستیم، حدود ۵۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش تقاضا داریم.

 

بیشتر قیمت ها در صنف لباسشویی و خشکشویی دستوری نیست

اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران در پاسخ به این سوال که قیمت خدمات در لباسشویی و خشکشویی‌ها چگونه تعیین و ابلاغ می‌شود؟ گفت: در این رسته شغلی فقط هفت قلم از اجناس برای لباسشویی و خشکشویی شامل قیمت گذاری است.

 

وی تصریح کرد: کت و شلوار، پیراهن، دامن و چند قلم دیگر شامل قیمت گذاری است و بقیه اجناس مانند پتو در حضور مشتری برای شستشو و به صورت توافقی قیمت‌گذاری می‌شود.

 

به گفته رجب زاده، در بحث قیمت گذاری، اقلام به چهار درجه ۱ و ۲ و ۳ و ممتاز طبقه بندی می‌شود که با توجه به کیفیت کار نرخ هر یک از این درجه بندی‌ها با هم متفاوت است.

 

 


 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------