چهارشنبه بازار تکراری بورس بازهای دست به نقد



 بازار سهام,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
بازار سهام امروز در مواجه با تکاپوی برخی معامله گران برای فروش نه چندان پرحجم سهام، شاهد روندی متعادل اما در سکون مطلق در اغلب نمادهای معاملاتی بود.

به گزارش مهر، بازار سهام در آخرین روز کاری این هفته با تکرار روند سکون و رخوت آور تکراری در روزهای چهارشنبه مواجه بود بطوری که با وجود شکل گیری صف خرید میلیونی در گروه خودرویی‌ها اما با تداوم عرضه از سوی معامله گران حقیقی و حقوقی با واگذاری صف خریدها و ناپایداری صف‌های شکنند مواجه شد.

 

در این گروه کشمکش بر سر عرضه خودرو لوکس در بورس کالا بالاخره به نخستین معامله دو خودرو چینی در رینگ صنعت تالار نقره‌ای انجامید که نسبت به قیمت کارخانه با افزایش ۲۰ درصدی روبرو بود همچنین در مقایسه با نرخ بازار آزاد نیز حدود ۱۰ الی ۲۰ درصد پایین‌تر معامله شد که برای مصرف کننده واقعی یک پاداش شیرین به حساب می‌آید.

 

به گزارش مهر، در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش ۸ هزار و ۱۰۴ واحدی در محدوده یک میلیون و ۴۵۱ هزار واحد درجا زد. شاخص کل هم وزن اما با افزایش ۴۵۲ واحدی عدد ۳۹۹ هزار و ۷۶ واحد را به نمایش گذاشت.

 

شاخص بازار اول اما در حالی با ۵ هزار و ۷۸۸ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۹۴ هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۱۶ هزار و ۷۴۸ واحد کاهش، به عدد ۲میلیون و ۸۲۴ هزار واحد رضایت داد.

 

در بورس تهران امروز ۸ میلیارد و ۶۷۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۴۰۸ هزار و ۷۸۳ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان را در برداشت.

 

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۵۷ واحد کاهش به رقم ۱۹ هزار و ۴۴ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۲ میلیارد و ۳۳۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۹ هزار و ۳۳۸ میلیارد تومان معامله شد که ۶ هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان از این رقم ناشی از معاملات عملیات بازار باز بانک مرکزی بود.

 

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب نمادهای "فارس" با ۱.۲۹۵،" شبندر" با ۹۵۹ واحد و "شپدیس" با ۸۷۳ واحد کاهش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی "خودرو" با ۵۵۰ واحد، "خساپا" با ۴۸۶ واحد و "وتجارت" با ۲۶۶ واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------