آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

گوترش: جنگ اوکراین باعث افزایش قیمت مواد غذایی در ۹۴ کشور شده است



 گوترش,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که جنگ در اروپا موجب بحران جهانی غذا وافزایش بهای انرژی شده است. 

  به گزارش فارس، دبیرکل سازمان ملل متحد چهارشنبه شب به وقت تهران گفت حمله روسیه به اوکراین باعث افزایش بحران جهانی غذا و انرژی شده است.

 

به گزارش وبگاه «نشنال نیوز» همزمان با انتشار گزارش تازه «گروه واکنش جهانی به بحران غذا، انرژی و امور مالی وابسته به سازمان ملل» «آنتونیو گوترش» دبیرکل این نهاد در گفت‌وگو با خبرنگاران در شهر «نیویورک» گفت که حمله روسیه به اوکراین باعث آشوب اقتصادی و مشقت برای حدود ۱.۶ میلیارد نفر شده است.

 

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود که جنگ در اروپا باعث وخامت اوضاع مالی جهانی و افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی در ۹۴ کشور شده و صدها میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

 

گوترش به خبرنگاران در نیویورک گفت:« گزارش امروز روشن می‌کند که تاثیر جنگ بر امنیت غذایی، انرژی و مالی شدید و در حال افزایش است.»

 

گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد که حتی پیش از حمله روسیه به اوکراین شاخص جهانی  افزایش  قیمت مواد غذایی به بالاترین حد خود رسیده بود. از آن زمان به بعد نیز  این شاخص افزای بیشتری یافت و در ماه مارس به بالاترین حد خود رسید.

 

در این گزارش آمده است که افزایش قیمت کودها موجب از دست خارج این ماده برای بسیاری از کشاورزان شده و تولید گندم و روغن‌های گیاهی را در فصل کاشت بعدی تهدید می‌کند و  این مسئله می‌تواند میلیاردها نفر را در سراسر آسیا و آمریکا تحت تاثیر قرار دهد.

 

دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار داشت که مقامات ارشد سازمان ملل از جمله «ربکا گرینسپن» و «مارتین گریفیتس» در حال کار بر روی توافقی هستند که صادرات ایمن و مطمئن مواد غذایی تولید اوکراین از طریق دریای سیاه و دسترسی بلامانع به بازارهای جهانی برای مواد غذایی و کودهای روسی را امکان پذیر می‌کند.

 

روسیه و اوکراین مجموعا نزدیک به یک سوم عرضه جهانی گندم را تشکیل می‌دهند. اوکراین همچنین صادرکننده عمده ذرت، جو، روغن آفتابگردان و روغن کلزا است. روسیه و بلاروس نیز بیش از ۴۰ درصد از صادرات جهانی پتاس مواد مغذی محصول را تشکیل می‌دهند.

 

دفتر دبیر کل سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرد که سازمان ملل هیچ اطلاعاتی در اختیار ندارد که بتواند از ادعاهای مطرح شده توسط اوکراین در این باره که روسیه در حال ربودن غلات این کشور است، حمایت کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------