آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

سخنگوی صنعت آب: مشکلی برای تامین آب کشور نیست/ تهران از شرایط بحرانی عبور کرد



سخنگوی صنعت آب ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
سخنگوی صنعت آب گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، تامین آب شرب پایدار تمام استان ها بدون مشکل انجام می شود، پایتخت نیز دوران اوج مصرف را پشت سر گذاشت و اکنون شرایط تامین آب کل کشور نرمال است. 

فیروز قاسم زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت منابع آبی کشور، اظهار کرد: مخازن سدهای کشور اکنون ۳۶ درصد پر شدگی دارند، ۱۷.۸ میلیارد مترمکعب آب  در مخازن سدها موجود است که نسبت به سال گذشته یک درصد مثبت ارزیابی می شود.

 

وی افزود: از ابتدای سال آبی نزدیک دو میلیارد مترمکعب آب وارد مخازن سدهای کشور شده که نسبت به سال قبل چهار درصد مثبت بوده، با کنترلی که روی خروجی ها صورت گرفت، تاکنون میزان خروجی پنج درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

 

سدهای تهران ۱۷ درصد پر هستند

سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه سدهای تهران درحال حاضر ۱۷ درصد پرشدگی دارند، که نسبت به سال قبل کاهش حجمی معادل ۲۰ درصد دارند، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته با تمرکز روی تامین مطمئن آب شرب، باتوجه به شروع بارش های پاییزه و تغذیه مجدد مخازن، با در دستور کار قرار دادن مدیریت مصرف، بدون تنش از شرایط موجود عبور می شود.

 

قاسم زاده با تاکید بر اینکه این ۳۶ درصد پر شدگی نباید با ۱۰۰ درصد حجم مخزن مقایسه شود، گفت: اکنون در پاییز قرار داریم و طبیعتا بارش های پاییزه و در ادامه آن، بارش های زمستانه می تواند بسیار کارگشا باشد. معمولا ۴۵ درصد بارندگی کشور در زمستان اتفاق می افتد و مخازن از این طریق تغذیه بیشتر خواهند شد.

 

به گفته وی به طور متوسط در این مقطع زمانی مخازن سدها می بایست ۴۲ تا ۴۳ درصد پر بودند که اکنون اینگونه نیست و سدها ۳۶ درصد پر هستند.

 

سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه در استان اصفهان سد زاینده رود بارش هایی را دریافت کرد و روند کاهش حجم مخزن سد متوقف شده و درحال حاضر ۱۱ درصد پرشدگی را در این سد شاهد هستیم، اظهار کرد: همچنین  بارش های اخیر وضعیت مناسبی را در سدهای استان خوزستان به وجود آورد. سد کرخه و سیمره ورودی داشتند و روند کاهش تعدیل شده و امیدواریم با بارش های پیش رو در سد کرخه بازهم شاهد افزایش ورودی باشیم.

 

جیره بندی آب در تهران در دستور کار نیست

قاسم زاده با اشاره به وضعیت تامین آب در تهران، گفت: در حال حاضر در هیچکدام از برنامه هایی که تدوین شده و مطابق آن ها پیش می رویم هیچگونه جیره بندی برای آب تعریف نشده و به طور کامل این مساله از دستور کار ما خارج است.

 

وی ادامه داد: ممکن است مدیریت فشار در شبکه وجود داشته باشد اما اگر یک ارزیابی از تهران داشته باشیم، پیک مصرف را پشت سر گذاشتیم  و با تغذیه مخازنی که اتفاق می افتد برنامه ای برای جیره بندی وجود نخواهد داشت.

 

در همه استان ها آب شرب پایدار تامین می شود

سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، تقریبا در همه استان ها آب شرب پایدار تامین خواهد شد، تصریح کرد: هیچ استانی وجود ندارد که در افق ۶ ماه و یا یک سال آتی مشکلی از نظر تامین آب شرب داشته باشد لذا تمام برنامه ها دیده شده و با طرح های اضطراری که اجرایی شده تقریبا محدودیت های تامین آب شرب برطرف شده است.

 

قاسم زاده با بیان اینکه  به بخش کشاورزی توصیه  می شود که در تمام کشور به طور ویژه در استان هایی مانند خوزستان و اصفهان کشت پاییزه را وابسته به بارندگی ها کنند، گفت: اگر کشت های پاییزه با اتکا به بارش های در حال وقوع باشند، باعث ذخیره بیشتر آب در مخازن خواهد شد و در ادامه برای تامین آب مشکلی نخواهیم داشت.

 

وی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف در بخش های مصرف، گفت: پایبندی به الگو مصرف در بخش خانگی و الگو کشت در بخش کشاورزی اهمیت ویژه ای دارد و خواهش ما از همه مشترکان در تمام بخش ها این است که به این مهم توجه داشته باشند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------