آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

مالزی خواهان ایجاد ارز واحد آسیایی شد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,ماهاتیر محمد
نخست وزیر مالزی خواهان ایجاد یک ارز واحد مبتنی بر طلا برای کشورهای آسیای شرقی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از راشا تودی، ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی به کشورهای شرق آسیا پیشنهاد کرد که برای تسهیل در مبادلات خود، یک ارز واحد با پشتوانه طلا ایجاد کنند.

 

وی افزود: اگر می‌خواهیم کنار یکدیگر جمع شویم بهتر است از یک ارز مشترک برای تجارت شروع کنیم. وی که در یک کنفرانس تجاری در شهر توکیو ژاپن حضور یافته بود هشدار داد که تلاش کشورها برای برتری ارزهای ملی می‌تواند به یک نزاع تبدیل شود. وی طلا را پشتوانه‌ای با ثبات خواند که باعث می‌شود نرخ ارز به عملکرد اقتصادی پیوند بخورد و از نوسانات بازار ارز رها شود.

 

نخست وزیر مالزی گفت ارزی که مبتنی بر طلا باشد می‌تواند در تمامی کشورها استفاده شود و به کشورها کمک کند که در روابط تجاری خود از موانع طرف ثالث رها شوند. وی با انتقاد از سو استفاده ابزاری آمریکا از دلار گفت: شما دموکراتیک نیستید. اگر می‌خواهید در جهان متحد زندگی کنید که دارای ثبات است، باید از طریق تفاهمی بین همه کشورها به سمت توسعه پایدار حرکت کنید.

 

هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به مالزی در خصوص دستکاری در نرخ ارز هشدار داده بود و وزارت خزانه داری این کشور نیز نام مالزی را به فهرست دستکاری کنندگان ارز افزوده بود. از سال ۱۹۹۷ مالزی ارزش رینگت را به دلار پیوند زد و کنترل‌های سرمایه‌ای مد نظر آمریکا را اعمال کرد. هر چند که این اقدامات در سال ۲۰۰۵ متوقف شد.

 

ماهاتیر محمد در بخش دیگری از سخنان خود با متهم کردن جورج سوروس، میلیاردر آمریکا به نقش داشتن در بحران ارزی سال ۱۹۹۷ شرق آسیا گفت که هدف نهایی وی از این کار تغییر حکومت در کشورهای آسیایی بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------