آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

کارگروه پیگیری افزایش حقوق‌ها: دولت صدور احکام خود را درباره حقوق‌ها متوقف کند



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,
عضو هیأت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه دولت صدور احکام خود درباره افزایش حقوق‌ها را متوقف کند، گفت: دولت نمی‌تواند درباره مصوبه شفاف مجلس به‌ سود خود تفسیر به رأی و نظر کند. 

علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، اظهار داشت: صبح امروز نخستین نشست کارگروه پیگیری مصوبه مربوط به افزایش حقوق‌ کارکنان دولت برگزار شد.

 

وی افزود: نشست امروز بین دولت و مجلس به صورت مشترک و با هدف بررسی مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق کارکنان دولت برگزار شد.

 

یوسف‌نژاد با اشاره به اینکه در نشست امروز کمیته رئیس دیوان محاسبات، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و دو نفر از اعضای هیأت رئیسه حضور داشتند، گفت: بنده و آقای امیر‌حسین قاضی‌زاده‌هاشمی به نمایندگی از مجلس در این نشست حضور داشتیم.

 

وی جزئیات نشست مزبور را تصریح کرد و گفت: در این جلسه حاضرین نقطه‌نظرات مختلف خود درباره افزایش حقوق‌ها و همچنین نحوه اجرای مصوبه مجلس در این باره را مطرح کردند.

 

یوسف نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه مجلس بر مصوبه خود مبنی بر افزایش 400هزارتومانی به‌علاوه 10 درصد حقوق کارمندان و همچنین افزایش و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اصرار دارد، لذا تشکیل چنین کارگروه و برگزاری چنین جلساتی ضروری به نظر می‌رسد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: ما به نمایندگی از نمایندگان مجلس در این نشست عنوان کردیم که مجلس تاکید دارد که مصوبه مربوط به افزایش حقوق‌ها شفاف، واضح و غیر‌قابل تفسیر است، لذا دولت مکلف به اجرای آن است.

 

عضو هیأت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از بحث و تبادل نظر در رابطه با موضوع جلسه، نهایتا مقرر شد اگر پیشنهادی درباره نحوه اجرای این مصوبه وجود دارد، مطرح شود.

 

یوسف نژاد بر همین اساس یادآور شد: ما همچنین در این نشست مطرح کردیم که هر کسی نظر و پیشنهادی هم دارد باید در نظر داشته باشند که مسیر و مرجع نهایی برای افزایش حقوق‌ها مجلس است و هرگونه تغییر و تصمیم در این رابطه نهایتا با مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

 

وی در ادامه با اشاره به دیگر جزئیات نشست مزبور، عنوان کرد: ما در این نشست مطرح کردیم که دولت نمی‌تواند درباره مصوبه شفاف مجلس به‌نفع خود تفسیر به رأی کند.

 

یوسف نژاد در خاتمه با اشاره به نظر قطعی و نهایی مجلس در خصوص افزایش حقوق‌ها، گفت: نمایندگان مجلس اصرار دارند که دولت صدور احکام درباره افزایش حقوق‌ها طبق نظر خود را متوقف کند و احکامی را هم که صادر شده به مصوبه مجلس در این خصوص تغییر دهد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------