اسلامی: مستاجر بودم و پس از 28 سال صاحب یک خانه شدم / قیمت مسکن افت می‌کند



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,وزیر راه و شهرسازی
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امکان مشارکت بنگاه‌های خصوصی در طرح خانه‌دار کردن کارکنان دولت، گفت: اینجانب سال‌ها مستاجر بودم و پس از 28 سال امروز یک خانه دارم.

به گزارش فارس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح مرکز عملیات ایمنی اضطراری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامانه جامع املاک و اسکان بانک اطلاعاتی و دیتابیس‌ها را برای بررسی بیشتر مدنظر قرار داده‌ایم با سیاست جدید به این موضوع ورود کردیم که همه دیتا بیس‌ها در نظام ردیابی و ثبت اطلاعات به سازمان امور مالیاتی وصل شود.

 

* امکان مشارکت بنگاه‌های خصوصی در طرح خانه‌دار کردن کارکنان دولت

وی افزود: در طرح تامین مسکن کارکنان دولت فقط موضوع مسکن کارکنان مطرح نیست بلکه هر بنگاه اقتصادی که بخواهد پرسنل خود را صاحب خانه کند و تضمین کند که می‌تواند حقوق ماهیانه این پرسنل را پرداخت کند می‌تواند عضو شود.

 

اسلامی گفت:‌اولویت با خانه اولی‌هاست که این طرح را تقدیم رئیس‌جمهور کرده‌ایم و منتظریم سازمان برنامه سند را ابلاغ کند و برنامه زمانبندی اجرایی پس از رونمایی اعلام می‌شود.

 

وی درباره مبنای تعیین قیمت افزایش 30 درصدی اجاره بها در سه ماهه اول امسال گفت: طبق گزارش آماری بانک مرکزی معدل افزایش قیمت اجاره بها در سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 30 درصد افزایش داشته است.

 

* تمرکز ما ساخت واحدهای زیر 100 متر است

وزیر راه و شهرسازی افزود: در موضوع 400 هزار واحد مسکن تحلیل ما تقاضا برای واحدهای زیر 100 متر است که بیشتر تقاضا در این حوزه است و حدود 300 میلیون تومان اما متراژهای بالاتر از آن از جنس سرمایه‌گذاری و کار کردن با پول است.

 

اسلامی گفت:‌سال 97 ازدواج صورت گرفته 545 فقره بود که ما 80 درصد آن را به عنوان جامعه هدف آنالیز کرده‌ایم.

 

وی اظهار داشت: در دولت‌های نهم و دهم کمتر از 700 هزار واحد مسکن مهر تحویل مردم شد اما در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بیش از یک میلیون واحد مسکن تحویل مردم دادیم و در دوره فعالیت من هم 112 هزار واحد مسکن تکمیل و تحویل شد. و 165 هزار واحد هم در اولویت تامین آب و برق در وزارت نیروست.

 

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان سال موضوع 400 هزار واحد را نهایی می‌کنیم.

 

* قیمت مسکن افت کرده است

اسلامی با اشاره به کاهش قیمت ارز گفت:‌قیمت مسکن افت کرده و روند شتابان رشد آن کند شده است و در سطح کشور وادادگی در حوزه مسکن افزایش می‌یابد.

 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه شما چند واحد  مسکونی دارید، گفت: من خودم مستاجر بودم و بعد از 28 سال امروز یک خانه دارم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------